استاندار کرمانشاه در دیالی عراق:

توقع داریم انتقال زائرین از منذریه تا بغداد بدون مشکل انجام شود

استاندار کرمانشاه گفت: عبور زوار ایرانی از مرز خسروی و استان دیاله عراق فرصتی ارزشمند برای هر 2 استان است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشگ بازوند استاندار کرمانشاه در هجدمین روز کاری به منظور کنترل های نهایی امکانات و زیرساخت ها برای استقبال از زائرین اربعین و همچنین نشست با استاندار دیالی و هیئت اعزامی از کشور عراق سفر کرد.

وی در نشست با طرفین عراقی در این مرز گفت: استان کرمانشاه مهیای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی است عبور زوار ایرانی از مرز خسروی و استان دیاله عراق فرصتی ارزشمند برای هر دو استان است.

وی افزود: امیدواریم طوری موضوع را مدیریت کنیم که هیچ یک از طرفین نگرانی بابت تردد زوار به ویژه در حوزه امنیتی نداشته باشیم.

بازوند تاکید کرد: توقع داریم که برنامه انتقال زائرین محترم از منذریه تا بغداد بدون مشکل انجام شود و در صورت بروز حوادث احتمالی، نحوه همکاری کاملا روشن باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: تمایل داریم که اعزام زائران از مرز خسروی بعد از اربعین نیز ادامه یابد، همچنین یک تیم متخصص برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی بین دو استان کرمانشاه و دیاله عراق تشکیل دهیم.

استاندار کرمانشاه گفت: راهپیمایی ایام اربعین بزرگترین همایش جهان اسلام است که هر ساله با شکوه تمام برگزار می شود.

وی افزود: شرایط و استقرار جدیدی که در مرز خسروی و دیالی پیش آمده است مایه خرسندی است و این شرایط تازه می تواند بستری برای معرفی هر چه بیشتر پتانسیل های دو استان باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: جای خوشحالی بسیار دارد که شرایطی فراهم شده تا امسال میزبان زوار عبداله الحسین (ع) در ایام اربعین باشیم.

وی افزود: بی گمان عبور زوار اربعین از مرز خسروی و استان دیالی فرصتی بسیار مناسب برای توسعه و پیشرفت دو استان خواهد بود.

بازوند گفت: موضوع تأمین امنیت زائرین اربعین از مرز منذریه تا بغداد بسیار مهم است و باید اوضاع را به گونه ای مدیریت شود که زوار بدون هیچگونه نگرانی به عتبات عالیات بروند.

وی گفت: بسیار مایل هستیم که پس از ایام اربعین نیز همچنان عبور زوار به عتبات عالیات برقرار بماند زیرا این فرصتی برای توسعه هر دو استان است.

استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت ارشد استان کرمانشاه مایل است پس از ایام اربعین یک تیم مشترک کارشناسی تشکیل گردد و موضوع توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی دو استان را پیگیری کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ز

توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی دو استان کرمانشاه و دیالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار