سجادپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران درصدد برقراری امنیت و مهار نیروهای افراطی در منطقه است

سفیر پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل گفت:ایران درصدد برقراری امنیت و مهار نیرو‌های خشونت‌گرا و افراطی در منطقه است.

سجادپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:محمدکاظم سجادپور سفیر پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت برگزاری همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به مناطق اطراف اهمیت می‌دهد و آنها را جز مناطق حیاتی خود می‌داند.

 سفیر پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو با بیان اینکه امنیت ما به مناطق پیرامونی احتیاج دارد، افزود: مباحثه بین دانشمندان ایرانی و خارجی در شناخت واقعیت منطقه و موقعیت ایران به ایجاد فهم مشترک و شرایط بهتر در منطقه کمک می‌کند.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امورخارجه تاکید کرد: ما در یک موقعیت حساس منطقه‌ای به سر می‌بریم و به معنی واقعی کلمه ایران عامل ثبات در مناطق پیرامونی‌اش است و برخلاف حرفهایی که در جهت ایران هراسی در منطقه مطرح می‌شود، ایران درصدد برقراری ثبات، امنیت و محدود کردن و مهار نیروهای خشونت گرا و افراطی در منطقه است و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

گفتنی است؛ همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی صبح امروز با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف و با پیام تصویری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه آغاز به کار کرد.

ظریف در مراسم افتتاح این همایش گفت: شاید مهم ترین مشکل ما فهم اشتباه در خصوص مشکلات منطقه است که باعث شده سیاست های غلطی برای حل مشکلات در پیش گرفته شود و این ادراک اشتباه منجر به پیشنهاد و اجرای راهکارهای بسیار نادرستی شده است که این راهکارها امروز شرایط نا مناسبی را در منطقه ما دامن زده است.

وی گفت: اطمینان دارم که این سمینار می تواند برای ادراک درست از مشکلات منطقه و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای ایجاد محیط امن کمک کننده باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: برای ایران، زیستن در یک منطقه امن حیاتی است و برای همین است که جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ چهل ساله خودش همواره تلاش کرده به گفتگو، همکاری، مقابله و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه کمک کند.

لازم به ذکر است، همایش بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی در قالب سه همایش خلیج فارس، آسیای مرکزی وقفقاز و افغانستان  از امروز دوشنبه  ( اول آبان) شروع و  تا چهارشنبه‌ (سوم آبان) در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی ادامه دارد.

انتهای پیام/

برگزاری همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی در تهران

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار