برانکو: دربی پایتخت ثروت فوتبال ایران است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دربی زیباترین بازی لیگ برتر فوتبال است و ثروت فوتبال ایران محسوب می شود.

 به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز اظهار کرد:  به بازیکنانم دوباره برد برابر نفت تهران و صعود به مرحله بعدی جام حذفی را تبریک می گویم. به هر حال  همه انتظار داشتند از قبل که ما برنده شویم. بازیکنان شخصیت تیم برنده  را نشان دادند و از این بابت از آنها متشکرم. البته کار ساده‌ای هم نبود.

او ادامه داد: امیری مصدومیت مختصری دارد اما برای دربی آماده می‌شود. آدام همتی هم مصدومیت جزیی دارد و به دربی می رسد.  احمدزاده به علت عمل جراحی و طارمی را هم به دلیل محرومیت در دربی در اختیار نداریم. محرومیت مسلمان را از رسانه ها شنیدم  اما  به باشگاه در مورد این موضوع خبری ندادند.  ما آماده دربی پایتخت هستیم، این قشنگ‌ترین بازی است و ثروت فوتبال ایران محسوب می شود.

شفر هم همانند من می خواهد دربی را ببرد 

وی درباره تقابلش با شفر و این که آیا شفر او را در آلمان شکست داده است، اظهار کرد: بله در آلمان با هم بازی کرده‌ایم. او مربی برلین بود و تیم خوبی داشت و پیروز شد. چه چیزی غیر از کری باید بگوید؟ ما هم می‌خواهیم ببریم. او هم معلوم است که باید بگوید به دنبال برد است. پس بگوید می‌خواهد ببازد؟

تکلیف دربی را بازیکنان مشخص می کنند 

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه شناخت اندک شفر می‌تواند به سود سرخ‌ها شود هرچند که شاید حضور شفر یک شوک مثبت برای آبی‌ها ایجاد کرده باشد، گفت: همیشه همین‌گونه است اما دربی داستانش خاص است. قبل از هر چیزی، بازیکنان هستند که تصمیم می‌گیرند و تکلیف را روشن می‌کنند. ما هم در بازیکنان  را آماده می‌کنیم چون در دربی کسی حق اشتباه ندارد.

او درباره نفرات جایگزین بازیکنان غایب تیمش در این بازی گفت: ما در این بازی جایگزینان خوبی داریم. در بازی اخیر مشاهده کردید که بازیکنان جایگزین خوب بازی کردند. نیمکت خوبی هم داریم و با اعتماد زیادی به بازی می‌رویم.

برانکو درباره اینکه نظرش راجع به یک روز استراحت کمتر نسبت به استقلال در این دربی چیست، بیان کرد: ما یک بازی بین‌المللی داشتیم و طبیعی است که این مسئله هم می‌تواند مشکل‌ساز شود اما هیچ چیزی نباید بهانه شود چون دربی است از همه بازیکنان  انتظار داریم همه مشکلات شخصی خود را کنار بگذارند.

بازیکنان اصلی باید انرژی 20 درصدی برای دربی بگذارند 

وی درباره اینکه آیا قبول دارد تیمش به لحاظ روحی شرایط پایین‌تری از استقلال دارد، اظهار کرد: من نمی‌دانم مشکل چیست. محرومیت مسلمان و حواشی اخیر ارتباطی به دربی ندارد. هرکس جزو ۱۱ نفر باشد باید ۲۰۰ درصد انرژی بگذارد.

او در واکنش به این سوال که آیا شرایط تیمش مثل بعد از بازی با الاهلی است یا نه، گفت: ما نتایج درخشانی تاکنون در تمام جام‌ها کسب کرده‌ایم تا نیمه نهایی آسیا بالا آمدیم و در لیگ هم با وجود بازی کمتر خیلی وضعیت خوبی داریم. در جام حذفی هم که صعود کردیم. نمی‌دانم کدام باشگاه بهتر از ما نتیجه گرفته است؟ این خودش دلیلی برای انگیزه بالا تیم ماست.  من فقط به بازیکنانم بابت نتایجشان تبریک می‌گویم. شاید برخی انتظار داشته باشند هر بازی را ۱۷ بر صفر ببریم اما من از تیمم راضی هستم.

برانکو درباره اینکه  آیا با پرسپولیس تمدید می‌کند، بیان کرد: در حال حاضر  بحث در مورد تمدید قراردادم مطرح نیست و وضعیت طوری است که تصمیمی اتخاذ نشده است.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه که آیا داربی پیش رو پر گل خواهد بود یا نه، بیان کرد: نتایج همه دربی هایی که در آن حضور داشتم عالی بودند.  ما می‌خواهیم بیشترین شادی را به هواداران بدهیم. طبیعی است که اگر داربی گل داشته باشد، همه لذت می‌برند. طبیعی است همه می‌خواهند پیروز شوند.

وحدت بازیکنان مهمترین فاکتور در دربی پایتخت است 

او درباره اینکه  فاکتور پیروزی در دربی چیست، گفت: این فضای حاکم بر اطراف تیم که بازیکنان با هم وحدت داشته باشند و تیم باشیم. این مهم‌ترین مسئله است. تیم مهمتر از فرد است. تیم اگر دچار بحران شود با روحیه تیمی می‌توان از آن گذر کرد.

دربی ایران بزرگ تر از شهرآورد کرواسی است 

برانکو در پاسخ به این سوال که داغ‌ترین داربی‌ای که پشت سر گذاشته در ایران بوده یا کرواسی! بیان کرد: هر دو دربی کرواسی و ایران  زیبا هستند.  خوشبختانه حوادث دربی کرواسی در ایران اتفاق نمی‌افتد. طبیعی است که دربی ایران بزرگ تر از کرواسی است چرا که  جمعیت بیشتری دربی ایران را دنبال می‌کنند. در کرواسی هم این مهم است که دربی را ببرید تا این که قهرمان شوید.

او در پایان درباره اینکه آیا دوست دارد باز هم در ایران کار کند،خاطر نشان  کرد: این صحبت‌ها را اکنون مطرح نکنید. من نمی‌دانم کدام مربی خارجی بیشتر از من در ایران بوده است؟ مطمئنم کسی بیشتر از من نبوده است. من این‌جا احساس خوبی دارم و  مردم بسیار خوب هستند و یک ذره هم ایراد و انتقاد ندارم وگرنه در ایران نمی ماندم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار