خطر ریزش سکو های ورزشگاه را جدی بگیرید

برخی مدعی اند به دلیل مشکلات ساختاری طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان امکان ریزش دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک معروف بود در سال ۱۳۶۷ تعریف و پس از ایجاد مؤسسه‌ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال ۱۳۶۸ کلنگ آن توسط مدیرعامل وقت این موسسه به زمین زده شد. فعالیت‌های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال ۱۳۷۲ شروع  و با خاکبرداری در سال ۱۳۷۴ ادامه پیدا کرد و در ۲۹ مرداد ۱۳۷۵ عملیات اجرایی این ورزشگاه آغاز شد.

فاز نخست این ورزشگاه در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می‌گرفت که تیم سپاهان در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کرد. در سال ۱۳۸۶ این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد.

در ۸ آذر ۱۳۹۳، وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره‌برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد. به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، این ورزشگاه در طی ۲۰ ماه و در سال ۱۳۹۵ تکمیل می‌گردد و سپس پس از بهره‌برداری، به مدت ۲۰ سال به باشگاه سپاهان واگذار شد.

فاز دوم این ورزشگاه پس از گذشت بیش از ۹ سال تعطیلی، در تاریخ ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش افتتاح شد و به عنوان مدرن‌ترین ورزشگاه استاندارد ایران با گنجایش ۷۵ هزار نفر جمعیت در شمال شهر اصفهان احداث شده است.

بعد از افتتاح دوباره ورزشگاه نقش جهان، در هیچ کدام از بازی های خانگی سپاهان تماشاگران نتوانستند در طبقه دوم مستقر شوند و  دلیل این ماجرا در ماه های اخیر استاندارد نبودن طبقه دوم عنوان شده است.

به گفته یک منبع اگاه که نخواست نامش فاش شود گفته است که امکان ریزش عاملی شده است که از طبقه دوم استفاده نشود.

طبق شنیده ها، این استادیوم در طبقه دوم امنیت ندارد و سبب مرگ هواداران فوتبال می شود و به همین دلیل به فوتبال دوستان اجازه نمی هند در طبقه دوم مستقر شوند اما مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نظر دیگری دارد.

مدبر در این باره گفت: طبقه دوم آماده است اما مسئولان شهر خودشان نمی‌خواهند از آن استفاده کنند. در استانداری گفتند که جمعیت زیادی به ورزشگاه نمی‌آید و همان 30-40 هزار نفری که مربوط به طبقه اول است، کفایت می‌کند. این ورزشگاه هیچ مشکلی به لحاظ ایمنی ندارد و همه استانداردها رعایت شده است. در واقع نقش جهان هیچ مشکلی ندارد و به دلیل عدم استقبال تماشاگران است که طبقه دوم آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

چرا از طبقه دوم نقش جهان استفاده نمی‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار