آمریکا از اندونزی عذرخواهی کرد!

به دنبال ممانعت از ورود یک ژنرال اندونزیایی به واشنگتن، آمریکا از این اتفاق عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، «اریک الیزابت مکی»، معاون سفیر آمریکا در اندونزی از ژنرال ارتش اندونزی به دلیل ممانعت از ورود وی به واشنگتن در روز شنبه عذرخواهی کرد.

معاون سفیر آمریکا در اندونزی امروز (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: ما عمیقا به خاطر این اتفاق و ایجاد ناراحتی برای ژنرال اندونزیایی عذرخواهی می کنیم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از «گاتوت نورمانتیو»، ژنرال ارتش اندونزی دعوت کرده بود که برای حضور در یک کنفرانس در روز دوشنبه و سه شنبه در واشنگتن دی سی به این کشور سفر کند.

این درحالیست که روز شنبه از ورود نورمانتیو و همسرش به هواپیما در جاکارتا به مقصد واشنگتن ممانعت به عمل آمد. در واقع اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا اعلام کرد که آنها اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند.

معاون سفیر آمریکا در اندونزی در ادامه گفت: ژنرال گاتوت می تواند به این کشور سفر کند. هیچ محدودیتی برای او وجود ندارد و آمریکا از حضور وی در این کنفرانس استقبال می کند. سفارت آمریکا در اندونزی همه تلاش خود را انجام می دهد تا به علت وقوع این اتفاق پی ببرد و ما امیدواریم این مسئله دیگر رخ ندهد.

سفارت آمریکا در اندونزی اعلام کرد: ما همچنین به ادامه همکاری های استراتژیک با اندونزی به عنوان راهی برای تأمین امنیت و رفاه برای مردم دو کشور ادامه می دهیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار