معاون فرهنگی کمیته امداد

بهره‌مندی ۵ هزار مددجوی کمیته امداد از آموزش‌های قرآنی

معاون فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته، ۵ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان، از دوره‌ها و آموزش‌های قرآنی شامل قرائت، تجوید و حفظ بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی ۵ هزار مددجوی کمیته امداد از آموزش‌های قرآنی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیدمحمدعلی حسینی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سیستان و بلوچستان،  گفت: سال گذشته، ۵ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان، از دوره‌ها و آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه هرساله استقبال خوبی از دوره‌های آموزش علوم قرآنی می‌شود، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها اغلب شامل زنان سرپرست خانوار، کودکان بازمانده از تحصیل، طلاب و دانشجویان تحت حمایت می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان افزود: یکی از طرح‌هایی که در کمیته امداد، ویژه مددجویان اجرا می‌شود، طرح «ترنم نور» است که هدف از اجرای آن، بهره‌مندی افراد از آثار معنوی قرآن کریم، شناسایی استعداد‌های قرآنی، ایجاد زمینه حفظ آیات، تدبر در آن‌ها و توانایی بهره‌گیری از این آموزه‌ها در زندگی است.

وی اظهار کرد: دوره‌های آموزش قرآن کریم در خوابگاه‌های شبانه روزی کمیته امداد برگزار می‌شود که دوره‌های کوتاه‌مدت در ماه مبارک رمضان، اما دوره‌های بلندمدت در طول یک سال آموزشی برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح ترنم نور در سال جاری و ثبت‌نام حدود ۴ هزار مددجو در این دوره‌ها، بیان کرد: این آموزش‌ها شامل روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن می‌شود و در کلاس‌ها، سعی می‌کنیم تا از ظرفیت نخبگان قرآنی و یا دانشجویان رشته‌های مربوط به علوم قرآنی که تحت حمایت هستند، استفاده شود.

انتهای پیام/ع

آموزش قرآن برای مددجویان کمیته امداداستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار