مریم باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روایتی کمدی از قصه یک زوج جوان در «پا برهنه در پارک»/ حضور چهره‌ها در تئاتر مدیریت شود

کارگردان نمایش «پا برهنه در پارک» گفت: این نمایش کمدی قصه یک زوج جوان است که در عین روان بودن پیچیدگی خاصی دارد.

روایتی کمدی از قصه یک زوج جوان در «پا برهنه در پارک»/ تعامل چهره‌ها در تئاتر و سینما باید مدیریت شودمریم باقری کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره انگیزه اصلی خود برای اجرای نمایش «پا برهنه در پارک» گفت: من متن‌های «نیل سایمون» را بسیار دوست دارم و این کار سومین اجرای من از این نمایشنامه‌نویس آمریکایی است چراکه؛ در این متن‌ها، روح زندگی و روان بودن در عین پیچیدگی جریان دارد. دلیل بعدی، کمدی بودن این کار است. من دوست دارم در شرایطی که لبخند در میان مردم کمرنگ شده است، کار کمدی انجام دهم و لبخند را به مردم هدیه کنم.

وی درباره ملاک انتخاب نقش‌های اصلی نمایش «پابرهنه در پارک» اظهار کرد: زوج بودن این دو بازیگر اصلی با توجه به اینکه قصه نمایش، قصه یک زوج جوان است، یکی از دلایل انتخاب این دو نفر بود و مورد بعدی، من بسیار دوست دارم که آدم‌ها را در جایگاهی قرار بدهم که نه دیگران و نه خودم آنها را در آن جایگاه ندیده‌ایم. هیچکس از رامبد شکرابی، کار کمدی ندیده است و من با توجه به قابلیت‌ها و توانایی‌های رامبد شکرابی او را برای این نقش انتخاب کردم که خدا را شکر خوب هم درخشیده است. حدیث فولادوند هم به دلیل ظرافت کارش، نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

این کارگردان در مورد تاثیر حضور چهره‌های سینمایی بر تقویت تئاتر تصریح کرد: این موضوع، بحثی است که باید بسیار به آن پرداخت و نمی‌توان در یک جمله به آن اکتفا کرد. ما یک تیم تئاتری هستیم که خدا را شکر تیم تئاتری من، تیم بسیار خوبی است. در شرایط ناسالم فعلی که گروه‌های تئاتری دیگر با یکدیگر وحدت و رفاقت ندارند، من یک تیمی دارم که همگی برای رسیدن به موفقیت به یک اندازه بدون دریغ تلاش می‌کنند که این، اتفاق بسیار مهمی است. حدیث فولادوند و رامبد شکرابی با اینکه یک زوج سینمایی هستند، ولی بسیار تئاتری رفتار می‌کنند. حضور اهالی سینما و تلویزیون در تئاتر و حضور اهالی تئاتر در مدیوم‌های سینما و تلویزیون و تعامل آنها با یکدیگر ضرورت دارد که باید درست مدیریت بشود تا دیگر نارضایتی به وجود نیاید.

باقری در پایان درباره علت کم‌کاری اهالی تئاتر در اجرای نمایش‌های ایرانی گفت: من به خاطر علاقه‌ام این نمایشنامه را کار کردم و این مسئله را که می‌گویند؛ پیشینه تاریخی هنر نمایش ما در ایران کم است و تئاتر از کشورهای اروپایی وارد ایران شده است را قبول ندارم. من متن‌های کمدی بسیار خوبی در ایران ندیده‌ام که بخواهم آنها را کار کنم. خود من همواره در کنار دوستانم سعی می‌کنم متن‌های کمدی عالی بنویسم که حال مرا خوب کند چراکه؛ علاقه من به متن‌های کمدی است. بنابراین اگر متن‌های خوب ایرانی پیدا کنم، که زندگی در آن جریان داشته باشد، حتما آن را کار می‌کنم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.