مونسان در افتتاحیه نمایشگاه آثار هنری فلزی ایران و کره مطرح کرد:

تعامل فرهنگی به صلح و دوستی هرچه بیشتر کشورها کمک می‌کند

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: امید است با گسترش تعاملات فرهنگی، بتوان دوستی میان مردم جهان را بیشتر کرد.

کالبد جهان نیازمند روح شرقی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار منتخب هنرهای فلزی ایران امروز در مجموعه فرهنگی هنری نیاوران برگزار شد. در این مراسم به مناسبت فرا رسیدن سالگرد تعاملات فرهنگی ایران و کره، نمایندگانی از این کشور هم حضور داشتند.

در این مراسم، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه کشورهای مختلفی علاقه‌مند به آشنایی با هنر و ذوق ایرانی هستند، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم تعامل، موضوعات و آثار فرهنگی می‌توانند به صلح و دوستی هرچه بیشتر کشورها کمک کنند.

وی به قدمت قابل توجه فرهنگی ایران و کره اشاره کرد و گفت: امید است با گسترش تعاملات فرهنگی، بتوان دوستی میان مردم دو کشور را تقویت کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران با تمدن خودش بتواند جاذبه خوبی برای مردم کره داشته باشد. ما تمایل داریم که سهم مناسبی را از گردشگری کشور کره داشته باشیم.

همچنین؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، با ابراز خشنودی از اینکه سفیر کره و مردم این کشور از نظر فرهنگی نیز با ایران آشنا هستند، اظهار داشت: این نشان می‌دهد که سفیر و مردم کره واقعاً هنری هستند و هنر را می‌شناسند.

وی افزود:کالبد جهان نیازمند روح شرقی است و این روح را ایرانی‌ها، کره‌ای‌ها و چینی ها باید در کالبد جهان بدمند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: امیدوارم که ما شرقی ها بتوانیم با هم متحد شویم و پارادایم جهان را تغییر بدهیم.  ما ایرانی‌ها نیاز به هنر کره ای، چینی و هندی داریم.

همچنین؛ پویا محمودیان مدیر اداره صادرات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از این مراسم به توافق ایران و کره بر سر افزایش تعاملات تجاری دو کشور از۶ میلیارد دلار به ۱۸ میلیارد دلار اشاره کرد و اظهار داشت: قرار بر این است که در ماه نوامبر نمایشگاهی از صنایع دستی را در سئول برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم سازمان‌های فرهنگی باید همزمان روابط فرهنگی، روابط تجاری و هنری را ارتقا بدهند.

در پایان این مراسم، مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از کاخ نیاوران بازدید کرد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.