مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد خبرداد:

آمادگی کامل سازمان حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد برای پوشش کل متقاضیان اربعین

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد آمادگی کامل برای پوشش کل متقاضیان اربعین استان یزد را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن صادقیان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از پیش‌بینی آمار زائران اربعین حسینی به بیش از 30 هزار زائر خبر داد و گفت: سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد آمادگی کامل برای پوشش کل متقاضیان اربعین استان یزد را دارد.

صادقیان بابیان اینکه زائران اربعین سال گذشته از 450 دستگاه ناوگان مسافربری استان استفاده کرده‌اند، افزود: تاکنون در سال جاری حدود 93 دستگاه اتوبوس را گروه‌‌ها و هیئت‌های مذهبی برای سفر اربعین در اختیار گرفته‌اند و همچنین پیش‌بینی می‌شود این آمار نسبت به سال گذشته با افزایش روند 50 درصدی روبه‌رو باشد.

وی از افزایش 10 درصدی قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین در استان یزد خبر داد و گفت: این افزایش قیمت به دلیل افزایش مسیر نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر خوشبختانه استقبال خوبی از ناوگان عمومی استان شده است و تعداد زیادی از زائرین اتوبوس‌ها را به‌صورت دربست در اختیار گرفته‌اند و از زائرین خواهشمندیم تا بلیت‌های رفت‌وبرگشت را باهم تهیه کنند تا آمار دقیقی از سفرها در اختیار داشته باشیم و همچنین در موقع برگشت با مشکل برخورد نکرده و مبلغ بیشتری پرداخت نکنند.

صادقیان با تأکید بر خدمات بهتر سازمان راهداری استان یزد برای مسافرانی که یکجا بلیت رفت‌وبرگشت تهیه می‌کنند، تصریح کرد: نرخی که در سال جاری در ستاد اربعین استان مصوب شده است، این نرخ برای اتوبوس‌های عادی 44 نفره 90 هزار تومان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسیر حرکتی برای کربلا از یزد به سمت تفت، ابرکوه، سه‌راهی اقلید، شیراز، کازرون، رامهرمز، اهواز و چزابه مشخص‌شده است و این مسیر حرکتی زائران اربعین استان یزد است که زائرین چه به‌صورت فردی و چه گروهی باید از این مسیرها تردد کنند؛ چراکه این مسیرها تحت کنترل پلیس‌راه و راهداری بوده و از امنیت کامل برخوردار هستند.

وی از مجهز بودن تمام اتوبوس‌های دارای سامانه سپهتن برای جابه‌جایی زائرین اربعین در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای بهبود ارائه خدمات حمل‌ونقل درزمینه جابجایی و حمل‌ونقل زائران به سمت مرز حتماً از اتوبوس‌هایی استفاده می‌شود که به سامانه سپهتن مجهز هستند و از حرکت اتوبوس‌های فاقد این سیستم جلوگیری به عمل می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در بخشی از سخنان خود ادامه داد: از دیگر اقداماتی برای زائرین، استقرار شش مدیر فنی در ترمینال برای بررسی بخش فنی اتوبوس‌هاست، تمام اتوبوس‌هایی که از شهرستان‌های استان به سمت مرز می‌روند باید در ترمینال مسافربری استان مستقرشده و از سوی مدیران فنی چک شوند و در صورت تأییدیه مدیر فنی می‌توانند به سمت مرز حرکت کنند.

صادقیان از بازبینی اتوبوس‌های زائرین اربعین استان یزد در پلیس‌راه یزد شیراز خبر داد و اذعان کرد: در راستای خدمات بیشتر به زائرین با همکاری پلیس‌راه از جاده‌های یزد شیراز بازدید کامل صورت گرفته است و موارد جاده‌ای نیز برطرف شده است.

وی بابیان اینکه در انتخاب تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافربری حمل زائرین پارامترهای خاصی در نظر گرفته‌شده است، عنوان کرد: با توجه کامل بودن شبکه سیر در استان یزد، فقط اتوبوس‌هایی می‌توانند حرکت کنند که داخل این شبکه سیر باشند؛ به‌گونه‌ای که تعداد شرکت‌ها محدود به چهار شرکت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد تأکید کرد: به شرکت‌های مسافربری توصیه‌شده است که از رانندگانی استفاده کنند که در طول چند سال گذشته رانندگانی کم‌خطری بوده‌اند و همچنین از دیگر اقداماتی که برای اعزام زائران دنبال می‌شود، آموزش رانندگان اعزام به مرز است.

این مقام مسئول در خصوص گران شدن هزینه بلیت‌های اتوبوس در زمان اربعین، تصریح کرد: استان یزد با توجه به اینکه مجوز دو برابر کردن نرخ کرایه اتوبوس زائرین را داشته است، اما این اجازه را عملیاتی نکرده است و افزایش آن‌چنانی را نداشته است؛ به‌گونه‌ای که این افزایش قیمت فقط 10 درصد بوده است که آن‌هم به دلیل افزایش مسیر بوده است که حدود 140 کیلومتر مسیر نسبت به سال گذشته طولانی‌تر شده است.

انتهای پیام/ی

بازبینی اتوبوس‌های زائرین اربعین استان یزد در پلیس‌راه یزد- شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.