مسائل اقتصادی و امنیتی، محور گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با مقامات افغانستان

«محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با «ریکس تیلرسون»، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا در کابل دیدار و گفتگو کرد.

مسائل اقتصادی و امنیتی، محور گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با مقامات افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با «ریکس تیلرسون»، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا در کابل دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان و عبدالسلام رحیمی، رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری نیز حضور داشتند.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار گفت: استراتژی جدید ایالات متحدۀ آمریکا تغییر مثبت را در منطقه ایجاد کرده و همه شرکا باید در قبال این استراتژی مسئولیت شان را به گونۀ صادقانه انجام دهند.

اشرف غنی تصریح کرد که حکومت افغانستان به منظور ایجاد یک فضای امن و تأمین صلح و ثبات در افغانستان، منطقه و جهان از استراتژی جدید آمریکا حمایت و پشتیبانی می کنند.

رئیس جمهور افغانستان گفت: ما به مردم خود حسابده هستیم و مطابق به ضرورت آنها مشترکاً در جهت تأمین امنیت و موفقیت استراتژی آمریکا اقدام می نماییم. وی افزود که  ما در آوردن اصلاحات در تمام عرصه ها به مردم و شرکای بین المللی خود متعهد می باشیم.

در این دیدار، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی نیز با اشاره به استراتژی جدید ایالات متحدۀ آمریکا گفت: باید کشورهای منطقه، اهمیت تغییر پیرامون را درک کنند و به خاطر تأمین صلح و ثبات و رفاه اقتصادی، مشترکاً کار نمایند.

ریکس تیلرسون، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا از فرصت مساعد برای ملاقات با رئیس جمهور افغانستان ابراز تشکر کرد و دو  طرف، پیرامون مسائل اقتصادی، همکاری های منطقه ای، سرمایه گذاری، پروسۀ صلح و مبارزه با تروریسم، بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا اظهار داشت: آمریکا از تمام توان خود جهت تطبیق استراتژی جدید استفاده خواهد کرد و در این زمینه تعهد لازم دارد.

وی همچنان علاوه کرد که ایالات متحدۀ آمریکا از تمام شرکا به خصوص کشورهای همسایۀ افغانستان می خواهد تا در تطبیق استراتژی جدید آمریکا گام های عملی را بردارند.

وزیر خارجۀ آمریکا خاطر نشان کرد که این کشور در تمام عرصه ها به خصوص، رشد و توسعه اقتصادی، معادن و پروژه های بزرگ منطقه ای، افغانستان را کمک خواهد کرد.

قابل ذکر است که وزیر خارجه آمریکا امروز در سفری غیر منتظره وارد کابل شد و قرار است فردا به دهلی نو سفر کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.