انتشار جزئیات بیشتری از نامه سرگشاده کره شمالی به سران غربی

پیونگ‌یانگ در نامه‌ای به سران غربی، هشدار داد دشمن واقعی یک قدرت هسته‌ای، جنگ هسته‌ای است.

انتشار جزئیات بیشتری از نامه سرگشاده کره شمالی به سران غربیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، کره شمالی چندی پیش در نامه‌ای سرگشاده به سران کشورهای غربی، به آن‌ها توصیه کرد در برابر اقدامات «بی‌پروا و شرورانه» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بسیار هوشیار باشند. در این نامه همچنین با تأکید بر وجود یک زرادخانه قدرتمند هسته‌ای در کره شمالی، هشدار داده شده است دشمن واقعی یک قدرت هسته‌ای، جنگ هسته‌ای است.

در این نامه بی‌سابقه، همچنین ظهور کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای تمام‌عیار اعلام شده است. به نظر می‌رسد این نامه که کمیته امور خارجی کره شمالی آن را نوشته است، به صورت محرمانه برای شماری از سران غربی ارسال شده باشد. اما وجود این نامه زمانی علنی شد که جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا، آن را از سفارت این کشور در اندونزی دریافت کرد. طبق گزارش سیدنی مورنینگ هرالد، کنسولگری کره شمالی در جاکارتا، پایتخت اندونزی، این نامه را به سفارت استرالیا فرستاده بود.

در ادامه گزارش ایندیپندنت آمده است این نامه بدین سبب بی‌سابقه است که کره شمالی معمولاً از طریق خبرگزاری دولتی این کشور پیام خود را برای کشورهای دیگر ارسال می‌کند. در این نامه که خطاب به پارلمان‌های کشورهای متعددی نوشته شده، اظهارات ترامپ در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، که از احتمال نابودی کامل کره شمالی توسط آمریکا سخن گفته بود، محکوم شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: اگر ترامپ تصور می‌کند که می‌تواند با تهدید هسته‌ایِ کره شمالی –یک قدرت هسته‌ای– را به زانو درآورد، اشتباه محاسباتی بزرگی را مرتکب شده است و چنین تصوری بیانگر ناآگاهی او (ترامپ) است.

در ادامه نامه با توصیف کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای تمام‌عیار با زردخانه اتمی قدرتمند، آمده است این کشور با تکیه بر توان داخلی موفق به ساخت تجهیزات حمل بمب‌های هسته‌ای (موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای) شده است. در این نامه همچنین هشدار داده شده است: دشمن واقعی یک قدرت هسته‌ای، جنگ اتمی است.

در این نامه همچنین آمده است کمیته امور خارجی کره شمالی معتقد است عشق به استقلال، صلح و عدالت در پارلمان‌های کشورهای مختلف می‌تواند به انجام مأموریت آن‌ها بیانجامد که همان احترام به خواسته بشریت برای صلح بین‌المللی و هوشیاری کامل در برابر اقدامات شرورانه و بی‌پروای دولت ترامپ است. این نامه در ادامه هشدار می‌دهد دولت ترامپ تلاش می‌کند جهان را به سوی یک فاجعه وحشتناک هسته‌ای سوق دهد.

نخستین بار گزارش‌ها درباره ارسال این نامه دوم مهرماه سال جاری منتشر شد؛ اما، هیچ‌یک از دریافت‌کنندگان نامه در این باره اظهار نظری نکردند. این در حالی است که وزیر خارجه استرالیا در گفتگو با سیدنی مورنینگ هرالد دریافت این نامه را تأیید کرد.

 

انتهای پیام/

نامه کره شمالی به سران جهان حاوی چه نکاتی بود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار