العالم گزارش داد؛

زنان سوری همچنان در دفاع از کشورشان مشارکت دارند

با گذشت هفت سال از آغاز جنگ علیه سوریه، زنان این کشور همچنان توانایی و قدرت خود را در دفاع از میهن در کنار مردان نشان می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، خبرنگار العالم گزارش داد: زنان سوری عادت دارند در ساختن کشورشان مشارکت داشته باشند، بنابراین حضور خود را در تمامی زمینه‌ها حتی در جبهه‌های نبرد به اثبات رسانده‌اند و در این جبهه‌ها در کنار مردان حضور دارند.

او افزود: در گردان ماموریت‌های ویژه در نیروی دفاع ملی، این زنان هستند که داوطلب می‌شوند. این بار مسئله واحدی آن‌ها را دور هم جمع کرده و آن مبارزه با تروریسم است.

یکی از زنان سوری در این باره می‌گوید: تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. ما همگی سوری هستیم.

خبرنگار این شبکه افزود: هر یک از این زنان جنگجوی سوری داستان خاص خود را دارند. فجیانا همسر یکی از شهدای سوریه است و می‌گوید راه و مسیر همسر خود یعنی مبارزه با تروریسم را انتخاب کرده است.

رویدا دارای لیسانس ادبیات عرب است و یک فرزند دارد. او می‌گوید با اینکه حضور زن را در جامعه ضروری می‌داند، اما اکنون ضرورت ایجاب می‌کند که با تروریسم مبارزه کند تا اینکه بتواند در آینده به زندگی خود با خیال راحت ادامه دهد.

فجیانا درباره قمر صالح، همرزم خود که به شهادت رسید، می‌گوید این دختر شهید زمان جشن عروسی اش دو ماه دیگر بود که چند روز پیش هنگام عملیات مین روبی که گروه تروریستی داعش آن‌ها را در منطقه کار گذاشته بودند، به شهادت رسید.

 خبرنگار این شبکه در ادامه گفت: زنان جنگجوی سوری در اتاق‌های کوچک و بسیار ساده‌ای زندگی می‌کنند، اما با این وجود، آن‌ها به این اتاق‌های کوچک عادت کرده اند و به آن‌ها عشق می‌ورزند.

او افزود: ایستادگی و پایداری زنان در نبرد‌ها بستگی به اراده قوی و بنیه خوب جسمانی آن‌ها دارد و این همان موضوعی است که به این زنان کمک کرده است تا به دفاع از وطن خود ادامه دهند.

 

انتهای پیام/

مشارکت زنان سوریه در دفاع از کشورشان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار