افزایش کشت کلزا در شهرستان نکا

۲ هزار ۸۰۰ هکتار کلزا امسال در زمین‌های زراعی شهرستان نکا کشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی طاهری امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: ۲۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان نکا تاکنون کلزا کشت شده است و حدود ۲۴ تن بذور مختلف کلزا بین کلزاکاران و کارگزاران شهرستان توزیع شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طی روز‌های آینده و با استقبال خوب کشاورزان، سطح قرارداد و کشت به ۳۵۰۰ هکتار و حتی فراتر از آن برسد که رسیدن به این رقم مستلزم در اختیار بودن تمامی امکانات لازم از جمله تامین کافی و به موقع بذور برای توسعه کشت این محصول راهبردی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: ۵۰۰ هکتار از این زمین‌ها به صورت مکانیزه کشت شده است.

طاهری افزود: برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، تاکنون ۱۶ دستگاه خطی‌کار به‌صورت یارانه‌دار و با استفاده از تسهیلات ویژه بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

وی گفت: قیمت این دستگاه ۲۰۰ میلیون ریال است که ۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات با عاملیت بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شد.

سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره انجام بیمه کلزا از سوی کشاورزان اعلام کرد: حداکثر پرداخت خسارت کلزا چهار میلیون ریال و تعرفه آن ۷۶۰ هزار ریال است که سهم کشاورز ۵۴۰ هزار ریال است و این مبلغ خسارت پاسخگوی هزینه تولید نبوده و باید تجدید نظر شود.

انتهای پیام/آ

کشت کلزا در نکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار