اسماعیلی مطرح کرد

آخرین وضعیت پرونده قائم مقام آستان قدس/ اتهامات بقایی نه سیاسی است و نه امنیتی

رئیس کل دادگستری تهران گفت: پرونده بقایی ابتدا تا انتهایش 100درصد موضوعات مالی است.

آخرین وضعیت پرونده های قائم مقام آستان قدس و شرکای زنجانی/ اتهامات بقایی نه سیاسی است و نه امنیتیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران در خصوص اینکه آیا حکم دادگاه شرکای بابک زنجانی صادر شده است، گفت: نپرسیده ام که حکم صادر شده است یا خیر ولی مطمئنم برابر مقررات قانونی یا حکم صادر شده یا صادر خواهد شد. اگر هم زمان تمام شده حکم صادر شده ولی انتشار یا ابلاغ نشده است.

وی در رابطه با پرونده نازنین زاغری و اینکه آیا پرونده جدیدی تشکیل شده و حبسش به ۱۶ سال افزایش یافته است، گفت: اینکه حبس تغییر پیدا کرده است یا خیر؟ هنوز چیزی قطعی نیست و اگر جرم جدیدی اتفاق بیفتد آن را رسیدگی و برابر مقررات حکم مقتضی را صادر می کنیم. اگر کسی خواهان این است که محکومیت پیدا نکند بهترین کار تسلیم قانون و اجتناب از ارتکاب جرم است.

اسماعیلی در ادامه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده قائم مقام آستان قدس رضوی گفت: پرونده در دادسرا در مرحله تحقیقات مقدماتی است و متهمین متعدد دارد.

وی همچنین در مورد اینکه بقایی مدعی است پرونده بقایی صرفا سیاسی است ایا این موضوع صحیح است یا خیر و موضوع مالی در ان وجود دارد بیان کرد: تمام پرونده مالی است و خیلی ها سعی میکنند وانمود کنند تحت تعقیب گرفتن انها تحت تاثیر موضوعات سیاسی است این پرونده ابتدا تا انتها 100 درصد موضوعات مالی است و اصلا بعد سیاسی ندارد. تصرف غیرقانونی، اختلاس، حیف میل بیت المال و اینگونه مسایل در پرونده ایشان مطرح است و هیچ اتهام سیاسی وجود ندارد.

رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سوال که خاوری قرار است بعد از سالها محاکمه شود ایا وکیل دارد ؟ گفت: تا امروز وکیلی از ناحیه وی معرفی نشده است.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس دادگستری تهران در مورد پرونده بقایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
نکه شما هم تو کانادا اهل بیت داری
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۴۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
مسئولان قوه قضاییه با مفاسد اقتصادی دانه درشتها با قاطعیت بیشتری رسیدگی کنید که برا مردم محسوس تر باشد تا اعتماد مردم بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
اگرراست میگیت به درخواست متهم دادگاه را علنی کنید درغیر اینصورت هیچکس حرف شمارا باور نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ال
۰۹:۱۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
همین اختلاس ها پدر مملکت را در آورده
آخرین اخبار