رییس بنیاد مسکن مطرح کرد:

احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در روستا‌های کشور

تابش گفت: ۲۰ هزار واحد مسکونی جهت حمایت از نیازمندان در روستا‌ها ظرف مدت یکسال با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن ساخته می‌شود.

احداث 20 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در روستاهای کشوربه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور کمک به احداث 20 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان به امضا رسید.

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه این اقدام مشترک به منظور ساخت 20 هزار واحد مسکونی در سطح روستاها به امضا رسیده است، گفت: این 20 هزار واحد مسکونی در قالب تسهیلات بلاعوض، اختصاص زمین ،تسهیلات نوسازی و بهسازی انجام می شود.

وی یادآور شد: مدت اجرای این تفاهم نامه یکساله است و در سال آینده بیش از 20هزار واحد ساخته خواهد شد.

تابش با اشاره به اینکه تسهیلات بلاعوض برای 2 هزار و 500 واحد مسکونی حدود 5میلیارد تومان از سوی بنیاد مسکن و 5میلیارد تومان از سوی کمیته امداد تخصیص داده شده است.

رییس بنیاد مسکن اظهار کرد: حدود 6 میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض برای واحدهای نیمه تمامی که در روستاها رها شده‌اند، تخصیص داده می شود که از این 6 میلیارد تومان 3 میلیارد تومان برای بنیاد مسکن و 3 میلیارد تومان برای کمیته امداد است.

در ادامه این مراسم فتاح رییس کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد تمامی کمک های موجود را تجمیع می‌کند، گفت: ساخت این 20 هزار واحد مسکونی کمک بزرگی برای نیازمندان و محرومان در روستاها محسوب می شود و آورده بنیاد مسکن نیز در این حوزه بسیار موثر است.

فتاح تأکید کرد: مقاوم سازی و طراحی این واحدها برای ما بسیار با اهمیت بوده و به همین جهت با توجه به سابقه بنیاد مسکن در روستاها ساخت این واحدها به آنها محول می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی یادآور شد: همواره تلاش کرده ایم تا ضمن استفاده از کمک خیرین  به عنوان حامیان خانواده های نیازمند، کمک های داخلی را افزایش داده تا فشار زیادی به خانواده های تحت پوشش این کمیته وارد نشود.

فتاح تاکید کرد: مزیت دیگر این طرح، واگذاری رایگان انشعابات آب، برق و گاز است که نقش موثری در پیشبرد هرچه سریعتر این پروژه ها دارد.

وی در پایان گفت: تمامی مددجویانی که در این طرح هستند باید ساکن روستا باشند و باید آمار تفکیکی از سوی مددجویان در این حوز ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار