عامری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپا در قبال تعهدات برجامی خود مطالبات جدی داشته باشد

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: اروپا نباید فقط بگوید آمریکا کار بدی کرده است بلکه باید مطالبات جدی نسبت به برجام داشته باشد.

جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش اروپایی‌ها در قبال اجرای برجام، اظهار کرد: باید همه طرف‌های قرارداد برجام به تعهداتشان عمل کنند اما از قبل هم پیش بینی می‌شد که آمریکا به تعهداتش عمل نمی‌کند.

وی گفت: به احتمال زیاد آمریکا رسماً برجام را پاره نمی‌کند، بلکه اقداماتی انجام می‌دهد که فقط ظاهر برجام را حفظ کند و در عمل، برجام را در جهت اهداف خودش زیر پا می‌گذارد.

عامری بیان کرد: اگر آمریکا اجازه ندهد، اروپایی‌ها  نمی‌توانند با ما مبادله‌ای داشته باشند چرا که مبادلات با دلار انجام می‌شوند، نکته خطرناک این است که  آمریکا می‌خواهد ایران را به لیبی و عراق دوم تبدیل کند یعنی بعد از اینکه کاملا از لحاظ تسلیحاتی ما را ضعیف کرد، همان بلایی که سر آنان آورد، در مورد ما هم انجام دهد، جلساتی که با عربستان و دیگر کشورها برگزار می‌کنند، در همین راستاست.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت:  اروپا در مورد سپاه پاسداران و بحث‌های موشکی با آمریکا هم‌نوایی می‌کند و در ظاهر می‌گویند ما با به برجام پایبند هستیم، اکتفا کردن به جملات ظاهری توسط اروپا برای کشورمان سودی ندارد.

وی ادامه داد: آمریکا عملا توافقی که با همه دنیا کرده است را زیر سوال می‌برد، اگر اروپایی‌ها واقعا کشورهای مستقلی‌اند و دنبال این هستند که به تعهدات بین المللی پایبند باشند، باید از آمریکا مطالبه جدی کنند.

عامری افزود: اروپا نباید فقط بگوید آمریکا کار بدی کرده است، اینها سودی برای ما ندارد اگر اروپا هم اقدامات جدی در راستای تعهداتش انجام ندهد، دیگر هیچ کشوری در دنیا نه به آنان اعتماد می‌کند و نه به آمریکا.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تاکید کرد: بهترین کاری که ما در شرایط کنونی باید انجام دهیم، این است که در برابر بدعهدی‌های آمریکا به همان نسبت اقدامات متقابل انجام دهیم و تا زمانی که وابستگی تکنولوژی و اقتصادی داشته باشیم، مشکلات همچنان پا بر جا خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: باید به سمتی برویم که مشکلات کشور را خودمان حل کنیم، متاسفانه نسبت به جوانان، مسائل پژوهشی و تحقیقاتی توجه خوبی نمی‌شود و بودجه‌های پژوهشی تقریبا نزدیک به صفر است، مسئولان باید نسبت به این موارد اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/

 

نقش اروپا در پایبندی آمریکا در تعهداتش در برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار