كوليوند خبر داد:

اعزام کاروان سلامت اربعین به مرزها/ خدمات دندانپزشكى و دیالیز سیار براى زائران

سرپرست اورژانس كشور گفت: امسال تعداد آمبولانس‌ها برای خدمت به زائران حسینی به ٨٠٠ دستگاه رسيده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پيرحسين كوليوند سرپرست اورژانس كشور در مراسم بدرقه اكيپ بهداشت و درمان اربعين حسينى با بيان اينكه برنامه‌ريزى‌ها براى مراسم امروز از يك سال قبل آغاز شده بود گفت: نيروهاى بهداشت و درمان در مرزهاى خسروى، شلمچه، مهران و چذابه مستقر شده‌اند.

كوليوند با بیان اینکه امسال از نظر لجستيك امكانات اورژانس را سه برابر كرديم خاطرنشان کرد: ميزان زائران حسينى امسال افزايش پيدا كرده است و به همین دلیل امسال تعداد آمبولانس‌ها برای خدمت زائران حسینی به ٨٠٠ دستگاه رسيده است.

كوليوند گفت: تاكنون نيروهاى بهداشت محيط و مديريت بيمارى‌ها در مرزها حضور دارند تا زائرانى كه از افغانستان و پاكستان وارد ايران مى‌شوند و به سمت عراق حركت مى‌كنند را مورد پايش قرار گيرند.

حضور ٨٠٠ دستگاه آمبولانس براى خدمت رسانى به زائران حسينى/ خدمات دندانپزشكى براى زائران اربعين

سرپرست اورژانس كشور با اشاره به تعداد بيمارستان‌هايى كه آماده خدمت به زائران هستند، گفت: يك بيمارستان با امكانات پدافند غيرعامل براى مقابله با حملات بيولوژيكى، شيميايى و هسته‌اى آمادگى لازم را دارد.

وى از ایجاد هشت بیمارستان صحرایی ۳۵ تا ۶۰ تخت خوابی در مرزهای ایران و عراق خبر داد و گفت: در طول مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین در هر ۱۰ کیلومتر یک امبولانس و در هر ۱۵ کیلومتر یک اتوبوس آمبولانس قرار دارد که هر اتوبوس آمبولانس خودش به مثابه یک درمانگاه است.

کولیوند ادامه داد: زیرساخت‌های بيمارستان‌هاى اصلی شهرهاى مرزى مهران، قصرشیرین و سرپل ذهاب تکمیل شده و تخت‌های ویژه اين بيمارستان گسترش یافته است.

حضور ٨٠٠ دستگاه آمبولانس براى خدمت رسانى به زائران حسينى/ خدمات دندانپزشكى براى زائران اربعين

وی همچنين از راه اندازى دیالیز سیار و خدمات دندان پزشکی پرتابل در خدمات بهداشتى درمانى امسال براى زائران اربعين حسينى خبر داد.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ نفر از فوریت‌های پزشکی در عراق در ۴ قرارگاه در شهرهاى نجف کربلا، سامرا و کاظمین حضور دارند بیمارانی را که در مراکز درمانی عراق بستری می‌شوند، پایش می‌کنند.

حضور ٨٠٠ دستگاه آمبولانس براى خدمت رسانى به زائران حسينى/ خدمات دندانپزشكى براى زائران اربعين

كوليوند خاطرنشان کرد: به كمك مركز پزشكى هلال احمر ٤ درمانگاه در كربلا و نجف و ٨ موكب در مسير زائران خدمت رسانى مى‌كنند.

سرپرست اورژانس كشور گفت: ٤٠ نفر از نيروهاى بهداشتى و مديريت مبارزه با بيمارى‌ها در عراق كارت بهداشتى وزارت صحه را دريافت كرده‌اند و بر تمام موكب ها نظارت بهداشتى مى كنند.

وى افزود: تعدادی متخصص داخلی، زنان، مغز و اعصاب برای بیمارستان‌های عراق اعزام کردیم.

در حال تكميل/

مراسم بدرقه اكيپ بهداشت و درمان اربعين حسينى

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار