بهره‌مندی مددجويان اردبيلی از 3.5 ميليارد تومان تسهيلات كارگشايی

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد اردبيل گفت: 3 ميليارد و 500 ميليون تومان تسهيلات كارگشايی در شش ماهه نخست سال‌جاری به 2 هزار نفر از مددجويان تحت حمايت كميته امداد و افراد نيازمند استان اردبيل پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه حدود 3‌ ميليارد و 500 ميليون تومان در قالب تسهيلات كارگشايی در شش ماهه نخست سال‌جاری برای رفع مشكلات ضروری خانوار تحت حمايت و افراد نيازمند اين استان پرداخت شده است، گفت: پرداخت تسهيلات كارگشايی يكی از راهكارهای مهم كميته امداد برای كاهش مسائل و مشكلات اقشار آسيب پذير است كه به صورت كاملا قرض الحسنه در اختيار آنها قرار می‌گيرد.

وی با بيان اينكه 2 هزار نفر از مددجويان تحت حمايت و افراد نيازمند اين استان با دريافت تسهيلات كارگشايی توانستند بخشی از گرفتاری‌‌های خود را برطرف كنند، افزود: تسهيلات قرض الحسنه كارگشايی برای رفع مشكلات درمانی، تعمير و مقاوم سازی مسكن، تأمين جهيزيه، تهيه لوازم اساسی منزل و ساير نيازهای ضروری اقشار آسيب پذير پرداخت ‌می‌شود تا وضعيت معيشتی آنها را بهبود دهد.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه بيش از 600 خانوار غيرتحت حمايت نيازمند اين استان نيز از تسهيلات كارگشايی بهره‌مند شده‌اند، بيان كرد: بسياری از مشكلات اقشار آسيب پذير در صورت تشخيص به موقع با پرداخت وام قرض الحسنه قابل رفع است كه اگر به موقع به مسائل آنها رسيدگی نشود، موجب پيچيدگی مشكل خواهد شد.

حسين نژاد با بيان اينكه پس از بررسی و تاييد نيازمندی متقاضيان، آنها از وام كارگشايی بهره‌مند می‌شوند، گفت: تسهيلات كارگشايی به مددجويان واجد شرايط و بر اساس اولويت بندی نوع نياز آنها پرداخت می‌شود تا در سريع‌ترين زمان ممكن گرهی از مشكلات خانوار بی‌بضاعت بگشايد.

وی با اشاره به اينكه راه‌اندازی «صندوق امداد ولايت» يكی از مهم‌ترين فعاليت‌های كميته امداد در عرصه ترويج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه است، بيان كرد: هر چقدر سپرده‌گذاری خيران و نيكوكاران در اين صندوق بيشتر شود به همان ميزان می توانيم به خانوار تحت حمايت و افراد مستمند اين استان تسهيلات كارگشايی پرداخت كنيم.

حسين نژاد با بيان اينكه «صندوق امداد ولايت» با هدف پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با شرايط آسان به خانوار تحت حمايت كميته امداد و اقشار آسيب پذير اين استان راه‌اندازی شده است، افزود: درصدد هستيم با ترويج سنت‌های حسنه اسلامی در زمينه قرض الحسنه، گام‌های بلندتری را برای دستگيری از فقرا و نيازمندان اردبيل برداريم.

وی با اعلام اينكه بيشترين مراجعه مددجويان اردبيل برای دريافت تسهيلات كارگشايی به علت رفع مشكلات معيشتی است، گفت: از خيران و نيكوكاران استان خواستاريم با سپرده‌گذاری در «صندوق امداد ولايت»  بيش از پيش اين نهاد را در دستگيری از فقرا و نيازمندان اين استان ياری كنند.

 

انتهای پيام/ح

پرداخت تسهیلات به 2 هزار مددجوی کمیته امداد در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.