تشدید تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی

شورای امنیت سازمان ملل ۳۲ ابزار جدید را به فهرست ممنوعیت‌های صادرات به کره شمالی اضافه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل در تازه ترین اقدام خود علیه پیونگ‌یانگ، محدودیت های بیشتری را برای صادرات به کره شمالی اعمال کرد.

یک کمیته سازمان ملل که مسئولیت نظارت بر تحریم های پیونگ یانگ را بر عهده دارد 32 ابزار جدید را به فهرست وسایل ممنوعه برای صادرات به کره شمالی اضافه کرد. این ابزارها هم در صنایع غیرنظامی و هم نظامی استفاده می‌شوند.

بر اساس گزارش این کمیته که روز گذشته منتشر شد، صادرات مواد مصرفی دوگانه، تجهیزات، کالاها و فناوری هایی که می تواند در استفاده از سلاح های کشتار جمعی استفاده شود شامل 32 وسیله مثل آهنرباهای حلقه ای، ابزارهای محاسبه ای نوترونیک، ابرازهای شتاب دهنده، تجهیزات تشخیص لرزه و دوربین های تابشی هستند، به کره شمالی ممنوع است.

به دنبال آزمایش های موشکی مکرر کره شمالی و بخصوص ششمین آزمایش هسته ای این کشور، شورای امنیت سازمان ملل در 11 سپتامبر سال جاری میلادی، یک قطعنامه جدید برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی تصویب کرد. این قطعنامه واردات نفتی کره شمالی را محدود و صادرات محصولات نساجی این کشور را ممنوع کرد. این قطعنامه شامل شدیدترین تحریم های اعمال شده در قرن 21 علیه یک کشور است.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تشدید شده است. دونالد ترامپ بارها کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده و گفته است که در صورتی که لازم باشد آمریکا چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهد داشت. وزیر خارجه کره شمالی این لفاظی های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ عنوان کرده است.


انتهای پیام/

اضافه شدن چندین ابراز به فهرست ممنوعه صادرات به کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار