ایمن سازی جاده‌ ها با احداث روشنایی

احداث روشنایی عاملی موثر در جهت ایمن سازی جاده‌ ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد آفرین محمد زاده  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای مازندران از عملیات احداث روشنایی ۷ نقطه در محور‌های استان به طول ۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: احداث روشنایی عاملی موثر در جهت ایمن سازی جاده‌ ها است.

وی افزود: مهمترین کارکرد سیستم‌های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

محمد زاده  گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه  بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکان‌های اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای مازندران  با اشاره به احداث روشنایی به طول ۸ کیلومتر در محور‌های مازندران خاطر نشان ساخت محور‌های سوادکوه (منطقه دوگل و آلاشت) _. کمربندی  بابل، ساری و نوشهر، چالوس _دوربرگردان سی سنگان - محور شهید صالحی بابل و محور بهنمیر _کیاکلا  از جمله محور‌هایی هستند که عملیات روشنایی در آن‌ ها صورت پذیرفت.

گفتنی است بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌ های مازندران دارای روشنایی هستند.

انتهای پیام/ م

برنامه ریزی برای ایمن سازی جاده‌ های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.