درخشان: کارگروهی،ستاره اصلی پرسپولیس در دربی است/ تفکرات شفر تاثیر خاصی در شهرآورد ندارد

سرمربی سابق تیم پرسپولیس گفت: کارگروهی، ستاره اصلی پرسپولیس در دربی است و یک بازیکن خاص به تنهایی نمی تواند در این بازی تاثیرگذار باشد.

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره هشتاد و پنجمین شهرآورد پایتخت بیان کرد: به نظر من با توجه به وضعیت متفاوت 2 تیم بازی زیبایی را شاهد هستیم اما جایگاه پرسپولیس و استقلال در جدول لیگ چیزی را تغییر نمی دهد چراکه شرایط دربی با تمام بازی های دیگر متفاوت است.

او ادامه داد: از طرفی حضور 2 سرمربی خارجی روی نیمکت پرسپولیس و استقلال و اینکه برای برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر مساوی مطرح نیست و تنها برد اهمیت دارد. در کل شرایط دربی به شکلی است که هر تیمی از لحاظ روحی توانایی بالاتری داشته باشد، شانس بیشتری برای موفقیت در آن دارد.

درخشان درمورد ویژگی اصلی پرسپولیس اظهار کرد: کار گروهی و اینکه بازیکنان پرسپولیس خوب همدیگر را در زمین پیدا می کنند، نکته مثبت بازی این تیم است. همچنین بازیکنان پرسپولیس از تمام تیم های لیگ برتر تجربه بیشتری دارند و همین امر در کنار حضور در جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس را به اصلی ترین مدعی فتح جام لیگ برتر تبدیل می کند. بنابراین باید شانس پرسپولیس را نسبت به استقلال برای فتح دربی 85 بیشتر دانست.

او درباره ستاره احتمالی دربی 85 گفت: کارگروهی خوب ستاره اصلی پرسپولیس در دربی است و یک بازیکن خاص به تنهایی نمی تواند در این بازی تاثیرگذار باشد. تمام بازیکنان باید برای برتری در این بازی زحمت بکشند و تکیه روی توانایی های یک بازیکن نمی تواند عامل نتیجه گیری در دربی باشد.

سرمربی سابق پرسپولیس درمورد تاثیر وینفرد شفر در استقلال تصریح کرد: از الان نمی توان درباره این موضوع قضاوت کرد و باید به شفر دست کم 3 ماه زمان داد تا بتواند تفکراتش را در استقلال پیاده کند. شفر کارنامه خوبی در دنیای مربیگری دارد اما بسیار بعید است صرفا توانایی های او برای استقلال در دربی کارآمد باشد. مسئولان باشگاه استقلال فارغ از هر نتیجه ای که در دربی حاصل می شود باید به او زمان دهند چراکه شفر می تواند در این تیم تاثیرگذار باشد.

درخشان درمورد اینکه آیا برای استقلالی ها در دربی آتی کری می خواند یا خیر، گفت: اصلا بحث کری مطرح نیست چراکه مشخص است پرسپولیس توانایی بیشتری برای برتری در دربی دارد.

پیشکسوت پرسپولیس درمورد شیرین ترین خاطراتش از دربی گفت: یک بار به عنوان سرمربی و یک بار هم در زمان بازیگری استقلال را با نتیجه 3 بر صفر شکست داده ام که این امر جزء شیرین ترین خاطرات من از دربی است. البته برتری 2 بر یک پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 79 هم برای من بسیار شیرین است چراکه توانستیم استقلال را پس از چهار تساوی صفر بر صفر شکست دهیم.

درخشان درباره درگذشت ابراهیم آشتیانی، پیشکسوت پرسپولیس در آستانه دربی بیان کرد: باور کنید از این اتفاق شوکه هستم و نمی دانم درمورد درگذشت یکی از برگ های شناسنامه تاریخ باشگاه پرسپولیس چه بگویم. آشتیانی حق بزرگی گردن فوتبال ایران و پرسپولیس دارد و باور کنید صحبت کردن درباره مرگ نگین باشکاه پرسپولیس برای من بسیار سخت است.

انتهای پیام/

اظهارات حمید درخشان درباره دربی 85

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار