تاکید استاندار خراسان شمالی شمالی برجایگاه فرش ترکمن

استاندار خراسان‌شمالی گفت: متأسفانه جایگاهی برای تولید انبوه و متمرکز بافت فرش ترکمنی استان خراسان شمالی در نظر گرفته نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛محمد رضا صالحی استاندار خراسان‌شمالی در گردهمایی و کارگاه آموزشی روسای ادارات فرش دست بافت کشور، هنر خاص بافت فرش ترکمنی را لازم توجه دانست و افزود: فرش مؤثرترین کالا در صادرات غیرنفتی است و بایستی در جهت حفظ این کالا اقدام و در اروپا و آسیا این ظرفیت ایران مطرح شود.

وی تأمین رنگ فرش از داخل استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای بالا بردن ارزش فرش و صنایع وابسته به آن مفید است.

وی همچنین اقتصاد هنر را یکی از مجموعه‌های کمک‌کننده در اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: توجه به این بخش می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی کمک‌های قابل‌توجهی را صورت دهد.

صالحی بر راه‌اندازی تعاونی تولیدی فرش تأکید کرد و گفت: با شکل‌گیری این بخش می‌توان تسهیلات 4 درصدی را اعطا کرد و کمک‌های مناسبی در ارائه تسهیلات انجام داد.

استاندار خراسان شمالی همچنین از آمادگی راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش در استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: خراسان‌شمالی از استان‌های پرتردد در کشور است به‌نحوی‌که قریب به 20 میلیون نفر از این استان گذر می‌کنند و این ظرفیت مناسبی به جهت اقدام برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش در این استان است که می‌توان به ابزارسازی برای صنعت فرش کمک شایانی کرد.

وی از ایجاد روستای سبز در هر شهرستان خبر داد و افزود: اگر روستای سبز شکل گیرد، صنایعی همچون نوغانداری، ابریشم‌بافی و تولید فرش به‌صورت زنجیره‌ای تولید شغل می‌کند.

گفتنی است: از صبح امروز (سه‌شنبه 2 آبان) گردهمایی و کارگاه آموزشی روسای ادارات فرش دستباف به مدت سه روز در بجنورد آغاز به کارکرد.

انتهای پیام/آ

تولید فرش ترکمنی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.