تمامی نهادها باید آئین نامه پدافند غیرعامل را اجرائی کنند

استاندار کرمان از این استان به عنوان استانی پیشتاز در اجرای پدافند غیر عامل یاد کرد و گفت: هیچ نهادی نباید بدون آئین نامه پدافند ملی باشد زیرا یک بی احتیاطی کوچک می تواند حوادث بزرگی را ایجاد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  علیرضا رزم حسینی در شورای پدافند غیر عامل و ستاد نکوداشت هفته پدافند غیر عامل، افزود: هر اقدامی از سوی مردم و مسئولان که منجر به کاهش آسیب پذیری کشور در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی شود، پدافند غیرعامل خواهد بود.
وی با اشاره به انتخاب استاندار کرمان به عنوان استاندار برتر در حوزه پدافند غیرعامل در کشور، ادامه داد: تجلیل از اقدامات پدافند غیر عامل استان کرمان در حقیقت تجلیل از خدمات همه ارکان حکومت است که دست به دست هم داده و موفقیت های این حوزه را رقم زدند.
رزم حسینی از اقدامات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در راستای پدافند غیر عامل تقدیر کرد و ادامه داد: واقعیت این است که روز به روز بر اهمیت پدافند غیر عامل افزوده می شود.
وی با تاکید بر اینکه حادثه ای مانند پلاسکو می توانست یک آشوب اجتماعی ایجاد کند اما اقدامات انجام شده مانع این موضوع شد، ادامه داد: مثلث توسعه اقتصادی یک مدل مدیریتی برای اجرای پدافند غیرعامل است.
استاندار کرمان وحدت سیاسی، همدلی و همزبانی را مقدمه توسعه و پیشرفت استان کرمان دانست و اظهار کرد: وقتی مدیران فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران پهن کرده و سرمایه گذار را تکریم می کنند، به معنای مبارزه با فقر و جهل است که نوعی پدافند غیرعامل به شمار می رود.
نماینده عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: بسیاری از موضوعات کارگری استان بدون هیچ چالش سیاسی و با بحث و گفت و گو به سرانجام رسید و این راه را ادامه خواهیم داد.
رزم حسینی با بیان اینکه اقدامات پدافند غیرعامل زمینه را برای تعالی یک منطقه و استان فراهم می کند، گفت: اجرای طرح نجات با اعتبارات موجود و جلب مشارکت های مردمی از یک سال و نیم قبل نیز در راستای پدافند غیرعامل انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید کارنامه واقعی جمهوری اسلامی را بدون غلو به مردم ارائه کنیم تا مردم اطلاع یابند که پیرامون آنها چه می گذرد و این امر موج مشارکت و همراهی مردم را خروشان تر می کند.
رزم حسینی به دیدار مدیران استان کرمان با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی چند روز قبل از فوت وی اشاره و بیان کرد: وی در این دیدار گفت که کرمان خط بازی ها و دعواهای سیاسی را کنار گذاشته و برای پیشرفت کشور باید این خط بازی های سیاسی را کنار گذاشت و این در حالی است که ایشان لیدر جریان عقل گرا در کشور بودند و همه جناح ها را قبول داشتند.
وی تصریح کرد: باید به خود برگردیم و ببینیم با سرمایه های اجتماعی و اعتماد مردم چه کردیم و در این رابطه بیان مسائل با مردم موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی می شود.
استاندار کرمان گفت: جوانان این کشور باید بدانند که ما در دوران دفاع مقدس تجهیزات دفاعی چندانی نداشتیم اما هشت سال مقاومت کردیم و موج امید را در کشور ایجاد کردیم تا اعتماد مردم و جوانان به نظام افزایش یابد.
رزم حسینی با بیان اینکه مهمترین چالش آینده نظام جمهوری اسلامی معیشت مردم است، گفت: باید زمینه آموزش را برای توان افزائی جوامع محلی ایجاد کنیم و همه باید درگیر موضوعاتی درباره معیشت مردم شوند .
وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی گرانیگاه امنیت منطقه است و باید چهره به چهره و سینه به سینه نقش هر فرد در توسعه را تبین کنیم و هیچ فردی نباید کنار گذاشته شود.
گفتنی ست چهارم لغایت 10 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ی

هفته پدافند غیرعامل در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار