فتاح خبر داد

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی با همکاری بنیاد مسکن

رئیس کمیته امداد گفت: 20 هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مددجویان روستایی ساخته می شود.

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی با همکاری بنیاد مسکنبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا کنون تمامی توافقات انجام شده با بنیاد مسکن به نحو قابل قبولی اجرایی شده است، گفت:کمیته امداد خدمات متنوعی را به خانوارهای تحت حمایت ارائه می دهد که  هر کدام از این خدمات با توجه به نیاز افراد مهم است اما خدمت مسکن به مددجویان یک خدمت اساسی بنیادی و پرهزینه است.

فتاح با بیان اینکه یکی از زمینه های توانمندسازی مددجویان با تامین مسکن آنها ایجاد می شود، افزود: تمام تلاش ما این است که سه تا چهار سال آینده صف طولانی نیاز مسکن مددجویان را با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها از نظر تامین و تعمیر و بهسازی حل کنیم .

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این نهاد تمامی کمک های موجود را به سمت هدف تجمیع می کند تا نیاز افراد تحت حمایت را مرتفع کند، گفت: با استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمک های خیران مسکن ساز و منابع کمیته امداد و همچنین آورده مددجویان، مسکن آنها را تامین خواهیم کرد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی،اظهار کرد:پرداخت وام بلاعوض توسط بنیاد مسکن و همچنین نظارت این نهاد بر اقدامات انجام شده منجر به استحکام فنی خواهد شد.

وی افزود:این طرح  به اهمیت تثبیت سکونت در روستا و جلوگیری از مهاجرت این طرح در شهرها اجرا شده است.

فتاح با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ هزار خدمت مسکن در زمینه ساخت و خرید در شهر و روستا ها ارائه شده است، افزود:امسال این تعداد خدمت را با توجه به کمک های دولت افزایش خواهیم داد و بخش باقیمانده نیاز را موظف هستیم از منابع کمیته امداد و خیران و مسکن سازان تامین کنیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال گذشته،یادآور شد:۴ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی در شش استان با استفاده از ظرفیت سپاه ساخته و به مددجویان تحت حمایت تحویل داده شد که طرح موفقی بود. بر همین اساس تمام تلاش ما این است که منازل مددجویان با اصول فنی و کم هزینه ساخته شود و به اقتضای منطقه و استان تطابق حاصل شود.

لازم به ذکر است؛ کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دارا بودن شرایط و با ارائه معرفی­ نامه می توانند تسهیلات مربوط به طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را دریافت کنند.

بر اساس این تفاهم نامه که در پنج ماده و هفت تبصره به امضای طرفین رسید کمیته امداد علاوه بر معرفی نیازمندان تحت حمایت روستایی فاقد مسکن ، دارای مسکن غیرمقاوم موظف است آنها را برای ساخت و­نوسازی واحدهای مسکونی مورد نیاز­ در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ترغیب کند و از محل بودجه مصوب کمیته امداد جهت ساخت و تکمیل واحدهای مورد نظر مطابق ضوابط و قوانین جاری و استفاده از ظرفیت مشارکت خیران در فرآیند تضمین و دریافت تسهیلات بانکی اقدام کند.

همچنین معافیت از پرداخت هزینه ­های حق انشعابات آب، برق، گاز، دفع فاضلاب و همچنین عوارض صدور پروانه ساختمانی مطابق بند «چ» ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه از دیگر تعهدات کمیته امداد است.

پرداخت 2 میلیون و 500 هزار تومان کمک بلاعوض به مددجویان کمیته امداد

با امضای این تفاهم نامه به دو هزار خانوار ­از­ مددجویان کمیته امداد که از­ تسهیلات مسکن روستایی برای ساخت واحد مسکونی روستایی استفاده می کنند،2میلیون و 500 هزار تومان کمک بلاعوض از محل حساب «۱۰۰ امام» به مشمولان پرداخت می‌شود.

 بنیاد مسکن متعهد شده است نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد را برای تشکیل پرونده و معرفی افراد حائز شرایط به بانک های عامل به منظور دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در اولویت قرار دهد و متناسب با اقلیم، جغرافیا، فرهنگ بومی و محلی بدون دریافت هزینه­ های طراحی برای ساخت واحدهای مسکونی و با تشخیص مساحت زیربنا از طریق کمیته امداد اقدام کند.

بر اساس این تفاهم نامه بنیاد مسکن نظارت فنی بر­عملیات اجرایی ساخت این واحدها و ­آزادسازی مراحل تسهیلات بانکی و واگذاری زمین در مناطق دارای زمین به معرفی­شدگان فاقد زمین را برعهده گرفته است و برای پرداخت مراحل وام معرفی­ شدگان کمیته امداد برابر دستورالعمل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اقدام خواهد کرد.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار