مدیر آبفا گلپایگان مطرح کرد:

عملیات طرح آبرسانی به گلشهر در دستور کار قرار دارد

مدیر شرکت آبفای گلپایگان به منظور تامین آب در گلشهر مجبور به حفر چاه جدید وتجهیز دیگر چاه ها شدیم، گفت: عملیات طرح آبرسانی به گلشهر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناصر دهقانی  اظهار داشت: آب گلشهر از طریق پنج حلقه چاه تامین می شود که در چهار سال گذشته با توجه به خشکی هوا و کاهش بارندگی دو حلقه از این چاه ها خشک شد و ظرفیت یکی دیگر از این پنج حلقه چاه از ۲۰ لیتر به سه لیتر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه به منظور تامین آب در گلشهر مجبور به حفر چاه جدید وتجهیز دیگر چاه ها شدیم، ادامه داد: عملیات طرح آبرسانی به گلشهر در دستور کار قرار دارد.

مدیر شرکت آبفای گلپایگان پیرامون چگونگی تامین آب شهرستان گلپایگان گفت: تامین آب در شهرستان گلپایگان در تصفیه خانه آب گلپایگان انجام می شود که این تصفیه خانه دومین تصفیه خانه آب در استان اصفهان به شمار می آید.

دهقانی با اظهار اینکه تصفیه خانه آب گلپایگان اولین تصفیه خانه‌ای است که توسط شرکت آبفا استان اصفهان و بوسیله پیمانکار و مشاور بومی استان اصفهان در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار ساخته شد، افزود: بهره برداری از این تصفیه خانه در آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود.

وی گفت: منبع تامین آب این تصفیه خانه، سد کوچری است.

دهقانی با اشاره به صرف هزینه ۲۴۹ میلیارد ریال در راستای طرح آبرسانی به گلپایگان افزود: با توجه به مشکلات مالی و کمبود منابع مالی، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با در نظر گرفتن بودجه مناسب این طرح را به سرانجام رساند.

مدیر آبفا گلپایگان در خصوص اجرای شبکه فاضلاب دراین شهرستان گفت: اجرای طرح فاضلاب را می توان به دو مقوله ساخت تصفیه خانه فاضلاب و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب تقسیم کرد.

وی ادامه داد: این طرح با توجه به هزینه بالای اجرای آن مستلزم دریافت بودجه کلان از دولت است که با توجه به مشکلات فعلی امکان واگذاری بودجه این طرح میسر نیست لذا شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  درصدد اجرای طرح های فاضلاب با استفاده از روش تامین مالی از طریق  تبصره سه و روش بیع متقابل است که این کار نیز باید با همکاری شورای شهر شهرستان و مشارکت مردم وبخش خصوصی عملیاتی شود.

مدیر آبفای گلپایگان با اشاره به بالا رفتن کیفیت آب شرب پس از بهره‌برداری از تصفیه خانه آب گفت: قبل از بهره برداری از تصفیه خانه، آب شرب پارامترهای لازم مطابق با استانداردهای بهداشتی را دارا بود و این پارامترها از طریق آزمایشهای متعدد توسط این اداره و همچنین مرکز بهداشت و درمان شهرستان کنترل می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

گلشهر در معرض خشکسالی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار