توسعه ۶۷۰ هکتاری باغات انار سیستان و بلوچستان

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خاش از توسعه ۶۷۰ هکتاری باغات انار شهرستان خاش خبر داد.

توسعه ۶۷۰ هکتاری باغات انار سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امان الله طوقی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خاش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵۰ هکتار از باغات انار شهرستان بارور و ۲۲۰ هکتار غیربارور هستند، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، قرار است تا یک ماه آینده چهار هزار و ۵۰۰ تن انار در خاش برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خاش با اشاره به اینکه در این شهرستان زمینه تولید انواعی از انار فراهم است، افزود: در این منطقه از انواع انار از نوع کیانی، گلابی، ملس، ساوه، شیشه گپ فردوس و رقم بومی میر یحیایی برداشت و به بازار مصرف استان عرضه شود.

طوقی ادامه داد:شهرستان خاش به دلیل تنوع محصولات تولیدی از قطب‌های مهم تولید کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود. مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: وجود بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی و تولید سالانه افزون بر ۱۵۰ هزار تن محصول این شهرستان را به قطب مهم تولید محصولات کشاورزی تبدیل کرده است.

طوقی افزود: شهرستان خاش با بیش از یک هزار واحد گلخانه، رتبه نخست را از نظر تعداد گلخانه و میزان تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان دارد.

مدیرجهادکشاورزی خاش با اشاره به اراضی نخیلات این شهرستان نیز گفت: سطح زیر کشت نخیلات این شهرستان بیش از ۷۰۰۰ هکتار است.

طوقی ادامه داد: منطقه مرزی روتک خاش دارای بیش از ۶۰۰۰ هکتار نخل است که عمده آن به صورت دیم بوده و از کیفیت بسیار مناسب برای نگهداری و بسته‌بندی برخوردار است که علاوه بر مصرف داخلی به کشور‌های پاکستان، افغانستان و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود. حالا با توسعه تولید انار، این استان به لحاظ اشتغال‌زایی و کشاورزی از اهمیت بالایی در کشور بهره‌مند شده است.

انتهای پیام/ع

شهرستان خاش قطب تولید محصولات کشاورزی دراستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار