طرح ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه کشاورزی در ایلام اجرا شد

رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه کشاورزی توسط کارشناسان آموزشی پلیس راه استان خبر داد.

طرح ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه کشاورزی در ایلام اجرا شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; رضا همتی زاده گفت: بر اساس آمار تصادفات جاده‌ای در این استان و تحلیل‌های صورت گرفته در راستای تلفات ناشی از آن، تردد ادوات کشاورزی مانند تراکتور و تیلر و مالبندهای متصل به عقب این نوع وسایل در محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی و فرعی استان باعث بروز مشکلاتی از جمله ترافیک و برهم زدن نظم عبور و مرور و در نتیجه بروز تصادفات و حوادث جاده‌ای شده است .

وی افزود: کندی حرکت این گونه وسایل نقلیه، اختلاف سرعت زیاد ادوات کشاورزی با سایر وسایل نقلیه و غیر منتظره بودن حضور آنها در سطح سواره‌روها برای کاربران جاده‌ای و نا آشنا بودن به جاده و همچنین عدم بر خورداری این گروه از وسایل نقلیه از سیستم روشنایی مناسب این نوع وسایل جاده‌ای خصوصا در شب‌ها موجب افزایش سطح ریسک و کاهش ایمنی در جاده‌ها می‌شود .

همتی‌زاده ادامه داد: به منظور ارتقای حرکت این نوع وسایل، کارشناسان پلیس راه استان ایلام با همکاری مسئولین جهاد کشاورزی در راستای بهبود وضعیت ایمنی تردد و آشکارسازی ادوات تعداد ۸۰۰ قطعه شبرنگ به صورت رایگان در شهرستان آبدانان به رانندگان اهدا شد.

رئیس پلیس راه استان ایلام در پایان اظهار داشت: این طرح‌ها در ۶ ماهه دوم سال جاری با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جهاد کشاورزی در کلیه شهرستان‌ها اجراء خواهد شد .

انتهای پیام/با

ترددوسایل نقلیه کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.