سازمان پیمان امنیت جمعی خبر داد؛

حضور ۷ هزار جنگجوی افراطی در مرزهای افغانستان و تاجیکستان

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی با اشاره به فعالیت گروههای افراطی در افغانستان از حضور 7 هزار شبه نظامی در مرزهای این کشور و تاجیکستان خبر داد.

حضور ۷ هزار جنگجوی افراطی در مرزهای افغانستان و تاجیکستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی با اشاره به فعالیت گروههای افراطی در افغانستان از حضور 7 هزار شبه نظامی در مرزهای این کشور و تاجیکستان خبر داد.

«یوری خاچاتوراف» افزود: در ولایت های شمالی افغانستان بیش از 7 هزار افراطی حضور دارند که در این منطقه آموزش های خاصی را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: شبه نظامی های مذکور متعلق به طالبان و داعش هستند که در این منطقه تجمع کرده‌اند.

این مقام ارشد سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: مناطق کوهستانی مشترک تاجیکستان و افغانستان در حال حاضر از برف پوشیده است که این موضوع فعالیت گروههای تروریستی را محدود می‌کند.

خاچاتوراف تصریح کرد: اما با نزدیک شدن به فصل بهار فعالیت این گروهها آغاز خواهد شد بنابراین سازمان پیمان امنیت جمعی برای نشان قدرت و توانایی خود تمریناتی را برگزار می‌کند که در صورت ورود افراط‌گرایان به تاجیکستان با آنان به شدت برخورد کند.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شد.

این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کنند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند. این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

فارس نوشت: اهداف تشکیل این سازمان، محدود کردن زمینه گسترش ناتو و نفوذ آمریکا در حوزه کشورهای همسایه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توان سیاسی، اقتصادی و نظامی فدراسیون روسیه به منظور متحد نگهداشتن کشورهای عضو اتحاد و بالا بردن ظرفیت‌های نظامی و سیاسی آنها ایجاد شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار