اردبیل میزبان کارگاه آموزشی روحانیون شمالغرب کشور

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با هماهنگی‌های انجام یافته کارگاه آموزشی روحانیون شمال‌غرب کشور با حضور ۱۶ استان کشور در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در جلسه هماهنگی برگزاری کارگاه آموزشی روحانیون شمال‌غرب کشور در اردبیل افزود: با هماهنگی‌های انجام یافته کارگاه آموزشی روحانیون شمال‌غرب کشور با حضور 16 استان کشور در اردبیل از 30 آبان ماه به مدت 4 روز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته برنامه طلایه‌داران و نشست روحانیون با حضور 500 نفر از روحانیون در اردبیل برگزار می‌شود که همه ساله در کنار برنامه‌های استقبال از محرم به نحو شایسته اجرایی شده است و امسال نیز با پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود این برنامه به بهترین شکل برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در حال حاضر تمرکز و فعالیت‌های ما با محوریت ارتقای فعالیت‌های تشکل‌های دینی مردم در دستور کار قرار دارد که به همین منظور تلاش داریم مشکلات و موانع موجود را به حداقل برسانیم و شاهد دستیابی به اهداف مورد نظر در راستای دستیابی به جامعه‌ای متعالی توام با ترویج فرهنگ مناسب مسائل دینی باشیم.

حجت الاسلام ستوده با بیان این که برنامه‌های استقبال از ماه محرم به بهترین نحو برگزار شد گفت: نیاز است از این پس برگزاری مراسم معنوی و فرهنگی در استان به صورت باشکوه و منظم باشد و هم‌اندیشی و هم‌افزایی در برگزاری این مراسمات در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: 400 مدرسه و خانه قرآنی در استان وجود دارد و علاوه بر آن 20 کانون فرهنگی و تبلیغی نیز در این راستا فعالیت می‌کنند که در بدنه تبلیغات اسلامی استان باید ساماندهی یک هزار و 500 مداح و 850 روحانی مبنای کار قرار داده شود و از ظرفیت‌های این افراد به نحو احسن استفاده شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 340 هیئت مذهبی در استان فعالیت می‌کنند و 10 کانون مداحان و شعرای آئینی و مذهبی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که در کنار آن مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی همسو با آنان نسبت به تربیت الهی و دینی اقشار جامعه به ویژه جوانان و دانش آموزان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ح

فعالیت 1340 هیئت مذهبی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار