مدیرکل حفاظت محیط زیست خبرداد:

کشف ۳۰ کوخه و ۶۰ تور زنده‌گیری در فصل بازگیری در سیستان و بلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست استان تاکنون در جریان پایش شبانه‌روزی در فصل بازگیری ۳۰ کوخه و ۶۰ رشته تور زنده‌گیری پرندگان شکاری را کشف کردند.

کشف ۳۰ کوخه و ۶۰ تور زنده‌گیری در فصل بازگیری در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست استان تاکنون در جریان پایش شبانه‌روزی در فصل بازگیری ۳۰ کوخه و ۶۰ رشته تور زنده‌گیری پرندگان شکاری را کشف و منهدم کرده‌اند.

وی گفت: فصل بازگیری یا همان فصل مهاجرت پرندگان شکاری به جنوب استان برای زمستان گذرانی، زمانی است که تیم‌های متعدد یگان حفاظت محیط زیست و کارشناسان استان با دقت و به صورت تمام وقت برای مراقبت از پرندگان شکاری در مناطق مورد نظر و شناسایی شده حضوری دائم و تمام وقت دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: مهاجرت و زمستان‌گذرانی پرندگان شکاری در جنوب استان بازه زمانی تقریبا ۴۵ روزه را شامل می‌شود و از نیمه مهرماه تا پایان آبان‌ماه هر سال ادامه می‌یابد و در این فرصت یگان حفاظت محیط زیست استان به صورت تیم‌های متعدد و با استعداد تمام نیرو‌ها و توان خود مشغول مراقبت و حفاظت از آن‌ها هستند.

پورملائی ادامه داد: از ابتدای فصل مهاجرت پرندگان شکاری به جنوب استان تاکنون، تیم‌های عملیاتی و مستقر در جنوب استان موفق به کشف ۳۰ کوخه زندگیری و بیش از ۶۰ رشته تور در سطح منطقه شده‌اند. حضور یگان حفاظت به صورت شبانه‌روزی و تمام وقت است و به دلیل گستردگی منطقه، گشت‌زنی گاه و بیگاه و تردد‌های فراوان در منطقه از اولویت‌های گشت و مراقبت در کنار استقرار‌های نامحسوس و استفاده از پهباد‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان همچنین از بازدید نسل سومی‌ها از محیط زیست استان خبر داد و گفت: محیط زیست استان میزبان شانزدهمین دوره دانشجویان نسل سومی در بازدید از اداره‌کل و موزه حیات وحش استان است.

پورملائی بیان کرد: داشجویان نسل سومی که سرمایه‌های ارزشمند تجربه و دانش هستند، به عنوان تکیه گاهی قابل اطمینان در عبور از برخی از گذار‌های خدمت محسوب می‌شوند و جایگاهشان در این زمینه بسیار ارزشی است.

وی ادامه داد: شانزدهمین دوره دانشجویان نسل سومی در بازدید از اداره‌کل حفاظت محیط زیست و موزه حیات وحش با تنوع کم‌نظیر اقلیمی و زیستی استان و انبوهی از موضوعات و پتانسیل‌های مرتبط با آن آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار