در گفتگوی 18:30 مطرح شد؛

تردد 11 میلیون موتورسوار فاقد بیمه/ مشوق های قانون جدید بیمه شخص ثالث برای پوشش بیمه ای متقاضیان

مدیر عامل صندوق تامين خسارت های بدنی گفت: بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث مشوق هایی برای توسعه پوشش بیمه ای متقاضیان در نظر گرفته شده است. 

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جباری مدیر عامل صندوق تامين خسارت هاي بدنی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص آمار موتوسواران فاقد بیمه نامه شخص ثالث گفت: در حال حاضر 11 میلیون موتورسوار بدون بیمه نامه داریم و برای کاهش این آمار همه دستگاههای متولی باید وظایف خویش را به نحو احسن انجام دهند. به طور مثال تا چه زمانی می خواهیم واردات و تولید موتور سیکلت های بعضا با کیفیت پایین را داشته باشیم.

جباری افزود: این موتورسیکلت ها علاوه بر مشکلاتی که در سوانح به وجود می آورند موجب بی نظمی وآلودگی های محیط زیستی و ... در شهرهای بزرگ می شوند. ضمن اینکه فرهنگ مردم نیز در این خصوص باید تغییر کند، سازندگان موتور سیکلت نیز باید به کیفیت توجه کنند . 

وی تصریح کرد: برا اثر سوانح رانندگی در طول سال، 5 هزار موتور سوار فوت و 120 هزار موتوسوار  دچار نقض عضو می شوند .

وی ادامه داد : فرماندهی ناجا 7 یا 8 ماه قبل بخشنانه ای  را ابلاغ کرده که وسایل نقیله خصوصا موتور سیکلت های بدون بیمه نامه پلاک نشود.

مدیر عامل صندوق تامين خسارت هاي بدنی ادامه داد:برای کاهش آمار موتور سواران بدون بیمه نامه شخص ثالث کارگروه های تخصصی با پلیس داریم و به جمع بندی رسیدیم اعمال قانون نسبت به گذشته جدی تر صورت پذیرد.

وی افزود:  برای تشویق موتورسواران فاقد بیمه نامه شخص ثالث به تهیه این بیمه ، طرحی را از سال گذشته آغاز کردیم و  فاز اول طرح از اسفند ماه شروع شد که استقبال خوبی از سوی موتوسواران به عمل آمد و  فاز دوم طرح از اول تیر تا شهریور ما امسال ادامه یافت و فاز سوم از آبان تا آخر دی ماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

جباری گفت: با توجه به  مشوق هایی که  در نظر گرفتیم  یک میلیون نفر  از این طرح استقبال کرده اند و پیش قدم شدند و بیمه نامه تهیه کردند  و سعی داریم این آمار را به 5 میلیون نفر برسانیم.

وی تاکید کرد:  این طرح که بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث تدوین شده مشوق هایی همچون بخشودگی 100درصد جرایم گدشته و پرداخت بیمه نامه به صورت اقساط برای افراد متقاضی در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
موتورسواران رو باید اعدام کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
موتور عامل بسیاری از مرگ های ناشی از تصادفات است
آخرین اخبار