بازوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

امضاء تفاهم‌نامه مشترک ایران و عراق برای تسهیل تردد زائران حسینی و شکل‌گیری تبادلات تجاری

استاندار کرمانشاه گفت: تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک میان ایران و عراق برای تسهیل در حرکت زائران اربعین حسینی به امضاء رسید.

///هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده با استاندار دیاله عراق برای برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مقامات عراق و استاندار دیاله برگزار شد، بحث مربوط به تردد زائران، ارائه خدمات و امکانات رفاهی آنها در کشور عراق را مورد بررسی قرار دادیم تا مشکلی برای زائران وجود نداشته باشند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هفته آینده مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی می‌شود، گفت: در مذاکرات با طرف عراقی، تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترکی برای ایجاد رفاه و تسهیل در حرکت زائران در ایام اربعین به امضاء رسید.

مرز خسروی بعد از اربعین به صورت دائمی بازگشایی می‌شود

بازوند با بیان اینکه بعد از اربعین، مرز خسروی به صورت دائمی بازگشایی می‌شود، ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ همکاری دیگری میان استانداری کرمانشاه و استانداری دیاله امضاء و مقرر شد که تیم مشترکی ظرفیت‌های توسعه‌ای و پیشرفت را در استان کرمانشاه و استان دیاله جمع‌بندی و بعد از اربعین برای شکل گیری تبادلات تجاری و اقتصاد بین دو استان برنامه ریزی کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه درباره بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن ملایر_ کرمانشاه خاطرنشان کرد: این پروژه نیازمند تأمین اعتبار است تا به بهره‌برداری برسد فعلا نمی‌توان قول بهره‌برداری داد، روز دوشنبه هفته آینده وزیر راه در جلسه ما شرکت می‌کند تا درباره نهایی شدن این پروژه تصمیم‌گیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن ملایر- کرمانشاه نیازمند تامین اعتبار است، یادآور شد: اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه کافی نبوده است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت بهره برداری پروژه راه‌آهن ملایر_ کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار