رعایت نکات ایمنی در خصوص گازشهری

مدیر عامل سازمان آ تش نشانی و خدمات ایمنی کرمان در خصوص ایمنی گازشهری نکات ایمنی را به شهروندان توصیه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علی عسکری مدیر عامل سازمان آ تش نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت:قبل از آغاز فصل سرما با مطالعه ی دستور العمل کارکرد و تعمیر لوازم گرمایشی با آن ها کمی آشنا شوید تا در صورت نیاز بتوانید آن ها را تعمیر کنید.

وی افزود:سعی کنید در هر شرایطی از یک تعمیرکار متخصص برای سرویس وسایل گازی خود کمک بخواهید و یا با خدمات پس از فروش وسایل گازسوز خود تماس بگیرید و از آن ها سرویس و سرکشی مرتب وسایل گازی خود را درخواست کنید.
عسکری در ادامه گفت:گاز طبیعی در بین سوخت های فسیلی یکی از ایمن ترین سوخت هاست ، این گاز از متان تشکیل شده است و به طور طبیعی بی رنگ و بی بوست .
عسکری تصریح کرد: برای امنیت بیشتر کمی بو به آن افزوده می شود ، بویی شبیه به تخم مرغ گندیده یا سولفور تا به هنگام نشت گاز به راحتی بتوان آن را تشخیص داد .
وی گفت : زمانی که گاز در هوا منتشر شود با هوا ترکیب شده و می تواند در صورت رسیدن به شعله ی آتش یا یک منبع قابل اشتغال آتش بگیرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی اظهار داشت: گاز طبیعی به هیچ وجه سمی نیست اما در صورتی که به مقدار زیاد در فضایی بسته جمع شود ، اکسیژن هوا را از بین برده و موجب بی هوشی می شود .
وی همچنین به شهروندان توصیه کرد :در صورت اینکه متوجه نشت گاز شدند اگر گاز در داخل فضای خانه تان پر شد ،درها و پنجره ها را باز کنید، سیگار نکشید ، کبریت نزنید، کلید برق و لوازم برقی را روشن نکنید و هیچ منبع قابل اشتعالی به وجود نیاورید، شیر اصلی گاز را ببندید و سریعا باشماره 125سازمان آتش نشانی تماس حاصل نمایید.
وی گفت : اگر بوی بسیار شدید گاز را حس کردید و یا بو و صدای نشت گاز را شنیدید و یا متوجه ترکیدگی و یا شکستگی یک لوله گاز شدید فوراً محل را ترک کنید .
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان ازشهروندان خواست قبل از رسیدن فصل سرما تمام وسایل گرمایشی خانه ی خود را سرویس نمایند تا کمترین مشکل را در فصل سرما داشته باشند و مطمئن شوند که لوله بخاری و هواکش های خانه مسدود نشده است و خوب کار می کنند تا اینکه دود و بخار بتوانند به راحتی از این هواکش ها به بیرون منتقل شوند.
انتهای پیام/ی

خطر قاتل خاموش در کمین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار