معاون مسافری راه آهن خبر داد:

قطار خرمشهر- شلمچه رایگان است/بلیت قطار ترکیبی قم-کربلا ۱۹۰هزار تومان

موسوی گفت: تمامی قطارهای مسیر خرمشهر به شلمچه رایگان مسافران را جابه جا می‌کنند.

نرخ بلیت قطار خرمشهر- شلمچه رایگان استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن موسوی معاون مسافری راه آهن امروز در نشست خبری  از آخرین تمهیدات راه آهن برای اربعین خبر داد و گفت: 221 هزار صندلی قطار برای زائران اربعین امسال در نظر گرفته که نسبت به سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: حرکت قطارها از چهارم آبان ماه آغاز و تا 24  آبان امسال ادامه دارد.

موسوی با بیان اینکه تمامی قطارهای مسیر خرمشهر به شلمچه رایگان مسافران را جابه جا می‌کنند،  تصریح کرد: قطار خرمشهر_شلمچه با 470 مسیر و 150 هزار و 720 صندلی برای جابه جایی زائرین ایجاد شده که براساس آن 24 ساعته تمام قطارها سیر دارند.

معاون مسافری راه آهن توضیح داد: 70 سیر قطار نیز در ادامه مسیر جنوب در نظر گرفته شده که این قطارها نیز شامل 39 هزار و 200 صندلی است و تا ایستگاه راه آهن شلمچه ادامه دارد.

موسوی بیان کرد: 45 قطار فوق العاده با ظرفیت 31 هزار و360 نفر برای اربعین امسال در نظر گرفته ایم که این قطارها نیز شامل 4 تخته و 6 تخته هستند.

وی  از راه اندازی قطار قم_کربلا از 8 آبان خبر داد و گفت: طی توافقی که با انجمن دفاتر خدمات مسافری و گردشگری استان قم صورت گرفت، قطار ترکیبی قم-کربلا امسال راه اندازی می شود. این قطار در تاریخ های 8 تا 12 آبان ماه از قم به سمت کربلا سیر دارد و بازگشت آن بین تاریخ های 20 تا 23 آبان ماه خواهد بود.

موسوی  گفت: این قطارها به صورت ترکیبی مسافران و زائران را از قم تا شلمچه با قطار و سپس از شلمچه تا بصره که عملیات ریل گذاری آن انجام نشده، با اتوبوس و سپس از بصره تا کربلا با قطار عراقی منتقل خواهد کرد. 

معاون مسافری راه آهن در خصوص نرخ بلیت این قطار گفت: با احتساب قیمت بلیت اتوبوس این مسیر، نرخ بلیت قم به کربلا 190 هزار تومان در نظر گرفته ایم.

وی تاکید کرد: این قطار ترکیبی برای گروه های مذهبی و هیئت ها در نظر گرفته شده است.

موسوی در ادامه گفت: 23 قطار گردشگری خارجی تا به امروز وارد کشور شده و ما به زودی قطار گردشگری تهران با درود را راه اندازی خواهیم کرد.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه تا اول آبان ماه،  14 میلیون مسافر جابه جابه شده اند، گفت: این میزان مسافر حاکی از رشد 3.1 درصدی مسافران ریلی است.

 انتهای پیام/

جزییات تمهیدات راه آهن برای زائران اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار