سیب های سرخ گلزار رو سیاه در برابر کشاورزان

سیب های سرخی که امسال در سراسر کشور مورد بی مهری مسئولان قرار می گیرند، در شهر گلزار بردسیر کرمان نیز حال خوشی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  اگر این روزها به مغازه های میوه فروشی شهر کرمان سری بزنیم و خواسته باشیم سیب قرمز شهر گلزار را خریداری کنیم، با قیمت های مختلف ۳ و ۴ هزار تومان مواجه می شویم، این در حالی است که کشاورزان این منطقه از فروش این سیب به قیمت ۳۰۰ و ۴۰۰ تومان سخن می گویند.

سیب های سرخ گلزار رو سیاه در برابر کشاورزان


‌ یکی از کشاورزان با ابزار ناراحتی از این موضوع گفت: با توجه به اینکه سم و کود را خود باید خریداری کنیم؛ اما، موقع فروش نقره داغ می شویم و می بایست از روی اجبار محصولمان را نهایت با قیمت ۳۰۰ یا ۵۰۰ تومان به فروش برسانیم.
وی با بیان اینکه به جای اینکه این محصول برایم سود آور باشد؛ اما، من باید دام خود را برای تأمین هزینه های اجاره و غیره بفروشم.
یکی از اهالی شهر گلزار نیز با بیان اینکه کم توجهی به این محصول ناب مشکلی است که گاه دامن گیر کشاورزان این منطقه می شود، از مسئولان به دلیل اجازه ورود سیب از استان های مختلف با وجود کیفیت عالی سیب این شهر و توانایی تأمین بازار استان کرمان گلایه کرد.
وی عدم کارخانه کمپوت سازی، مربا سازی و به طور کلی صنایع تبدیلی را از مشکلات عمده این منطقه مستعد کشاورزی دانست.

سیب های سرخ گلزار رو سیاه در برابر کشاورزان


و حال آنکه در این دوره که سخن از راهکارهایی برای حل مشکلاتی چون بیکاری و مهاجرت از روستاها بیش از هرچیز مطرح است، مسئولان با کمی تدبیر می توانند مشکلات این مناطق توانمند و مستعد برای کشاورزی را برای همیشه با کارهایی هرچند کوچک چون: احداث کارگاه های کوچک فرآوری خشک کردن میوه، مربا سازی و غیره حل کنند تا کشاورزان این منطقه سال آینده با انگیزه بیشتری به تولید این محصول همت گمارند و ما شاهد حضور سیب های سرخ گلزار و دیگر محصولات این منطقه در کنار کشاورزان امیدوار باشیم.
انتهای پیام/ی

گزارش از معصومه یحیی زاده

قیمت کم سیب سرخ گلزار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار