رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر:

۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بوشهری پرداخت شد

رئیس اداره کمیته امداد شهرستان بوشهر از پرداخت ۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بوشهری در نیمه نخست امسال خبر داد.

۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بوشهری پرداخت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،سید محمد علی مهمیمنیان‌پور، ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در بوشهر با تاکید بر خودکفایی معیشتی مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت، از طرح‌های تولیدی و اقتصادی توسط مددجویان حمایت تسهیلاتی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد در بخش اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت شهرستان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۲۵ نفر از مددجویان تحت حمایت واجد شرایط، با پرداخت تسهیلات صاحب شغل شدند.

مهیمنیان‌پور مبلغ تسهیلات پرداخت شده برای اجرای این طرح‌های اشتغال‌زا ویژه مددجویان بوشهری را ۵ میلیارد و ۶۵۰ ریال عنوان کرد و افزود: اعطای این وام‌های پرداخت شده از محل منابع بانکی و داخلی کمیته امداد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و فرزندان مددجو پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: این فرصت‌های شغلی بیشتر در بخش‌های کشاورزی، پرورش دام و طیور، صنایع دستی، صنعت و خدمات ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر با بیان اینکه اغلب مددجویان تحت حمایت، زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: ایجاد شغل و توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، برای این زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است و کمیته امداد از طریق ایجاد مشاغل خرد و خانگی در این زمینه گام‌های موثری برداشته است.

مهیمنیان‌پور با تاکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان، قبل از اجرای مشاغل از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: برای همه این مددجویان صاحب شغل، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف ارتقاء آگاهی مددجویان و پایدار سازی مشاغل برگزار شده است.

وی تاکید کرد: کمیته امداد شهرستان بوشهر تمامی ظرفیت‌ها و امکانات خود برای تحقق سال اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و خودکفایی محرومان به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/ز

۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بوشهری پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.