کاهش اعتبار گذرنامه آمریکایی در پی سیاست‌های ترامپ

موسسه آرتون کپیتال از کاهش اعتبار گذرنامه آمریکایی حتی در اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی اکسپرس، موسسه مالی آرتون کپیتال از کاهش اعتبار گذرنامه آمریکایی خبر داد و سیاست‌های دونالد ترامپ را در این رویداد موثر دانست.

در پی انتشار فهرست گذرنامه‌های معتبر در جهان، معلوم شد اعتبار گذرنامه آمریکا، به منظور سفر بدون روادید به کشور‌های دیگر رو به کاهش است.

روزنامه دیلی اکسپرس در این باره نوشت: این خبر برای شهروندان آمریکایی که زمانی قدرتمندترین گذرنامه جهان را در اختیار داشتند، تکان دهنده است.

این روزنامه افزود: اکنون دارندگان گذرنامه آمریکایی، بیش از هر زمان، با محدودیت سفر به دیگر کشور‌ها روبرو هستند. موسسه مالی آرتون کپیتال، که براساس میزان سفر بدون روادید به دیگر کشورها، گذرنامه‌های کشور‌های گوناگون را ارزیابی و رده بندی می‌کند اعلام کرد، در سال ۲۰۱۶ میلادی و در پی روی کار آمدن دونالد ترامپ، اعتبار گذرنامه آمریکا از کشور‌هایی همچون آلمان، کره جنوبی و سنگاپور کم‌تر شد.

در این فهرست، ارزش گذرنامه انگلیسی نیز یک رده کم شد. دولت ترکیه، در پی تنش اخیر با آمریکا، ویزا را برای شهروندان آمریکایی ضروری اعلام کرد و از این پس هیچ آمریکایی نخواهند توانست در صورت نداشتن روادید، فرودگاه‌های ترکیه را ترک کند.


دیلی اکسپرس همچنین نوشت: گذرنامه آمریکایی باز هم ضعیف‌تر خواهد شد، زیرا پارلمان اروپا در ماه مارس سال جاری میلادی رای داد شهروندان آمریکایی به منظور سفر به ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا باید روادید بگیرند.

این تصمیم پارلمان اروپایی پس از آن گرفته شد که ترامپ اعلام کرد شهروندان کشور‌های کرواسی، قبرس، لهستان، رومانی و بلغارستان که عضو اتحادیه اروپا هستند، به منظور سفر به آمریکا باید روادید بگیرند. براساس فهرست آرتون کپیتال، در رده بندی سال گذشته گذرنامه ها، آمریکایی‌ها می‌توانستند به ۱۵۶ کشور جهان، بدون روادید سفر کنند و در رده چهارم قرار داشتند. در فهرست جدید، سنگاپوری‌ها در رده نخست قرار دارند و می‌توانند بدون روادید به ۱۵۹ کشور سفر کنند و گذرنامه آلمانی ها، با امکان سفر بدون روادید به ۱۵۸ کشور، در رده دوم قرار گرفت.

سال گذشته کشور‌های اروپایی ده گذرنامه برتر را در اختیار داشتند و سنگاپور در رده چهاردهم قرار داشت، اما امسال سه کشور آسیایی به رده‌های بالا رسیدند و مثلا کره جنوبی به همراه سوئد، مشترکا به رده سوم و ژاپن به همراه انگلیس، فرانسه و نروژ، مشترکا در رده چهارم قرار گرفتند و شهروندان این کشور‌ها می‌توانند بدون روادید به ۱۵۶ کشور سفر کنند. در رده بندی جدید، اعتبار گذرنامه کشور‌های فنلاند و دانمارک، اندکی نزول کرده است.

انتهای پیام/

کاهش اعتبار گذرنامه آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار