اکبری مطرح کرد؛

مشکلات روحی سبب بروز بسیاری از درد‌های مزمن

رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: مشکلات روحی و روانی سبب بروز درد‌های مزمن در اعضای مختلفی از بدن افراد می‌شود.

مشکلات روحی سبب بروز بسیاری از درد‌های مزمنبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان صبح امروز در کنگره درد اظهار کرد: درد یکی از بهترین نعمت های خداست زیرا بسیاری از بیماری ها به وسیله همین نشانه تشخیص و درمان می شوند.

وی بیان کرد: مشکلی که درد دارد در ساختارهای بیولوژی خلاصه نمی شود و شایع ترین درد ها در کشور مان ستون فقرات است.

اکبری ادامه داد: امروزه ۳۶ درصد جراحی ها منجر به کاهش توان بیماران می شود و افراد در اثر استرس درد های ستون فقرات زیادی می گیرند.

وی بیان کرد: درد های روحی و روانی در جامعه بسیار اهمیت دارد، زیرا آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد .

وی با اشاره به  تاثیر عوامل اجتماعی در بروز درد تاکید کرد: عوامل اجتماعی در بروز درد تاثیر گذار است و پدری که کارش را از دست می دهد دچار درد های مختلفی از جمله کمر درد می شود .

اکبری با بیان اینکه بسیاری از درد ها در جامعه به دلیل مسائل اجتماعی و روحی است، افزود:باید در زندگی گذشت و ایثار وجود داشته باشد تا دردهای این چنینی روز به روز کاهش یابد؛ یک متخصص درد باید باری از دوش جامعه علمی  بردارد و با احترام گذاشتن هیچ کس کوچک نمی شود .

درد های اسکلتی شایع ترین درد در بین ایرانیان

در ادامه مراسم سید مسعود هاشمی دبیر علمی کنگره درد گفت: سومین کنگره درد از سال پیش ایده اش شکل گرفت و تحت عنوان کاربر در سونوگرافی انجام شده است.

وی بیان کرد: اکنون دنیا به سمت روش های کم تهاجمی رفته و ما سعی کردیم درد را در حوزه های ستون فقرات ، درد های ناشی از سرطان کتهش دهیم و این حلقه مفقوده باید جبران شود.

هاشمی عنوان کرد: سلول های بنیادی و سیستم های سمپاتیک در این کنگره بررسی می شود و همچنین دردهای اسکلتی هم به صورت جداگانه بررسی شده است.

وی عنوان کرد: من امیداورم این کنگره در سال های بعد در سطح بین المللی برگزار شود  تا از نظرات و اطلاعات استادان دیگر کشورها استفاده کنیم.

سهم پایین ایران در تولید مقاله در حوزه درد

در ادامه مراسم علی دباغ مدیر گروه بیهوشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ۵۷۷۱ مقاله در کشور در حوزه درد به چاپ رسیده که سهم ما در تولید علم تنها یک درصد است .

وی بیان کرد: از بین ۱۹ هزار مقاله در دنیا ۱۷۹ مقاله در حوزه درد اکیولا در ایران تولید شده که آمار خوبی برای ما محسوب نمی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار