درخواست انتقال خون از نیکوکاران برای اهدای خون

انتقال خون گیلان از دارندگان گروه خونی B مثبت و پلاکتAB مثبت خواست برای تامین نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی به مراکز انتقال خون گیلان مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان از دارندگان گروه خونی B  مثبت و پلاکتAB مثبت دعوت کرد برای تامین نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی به مراکز انتقال خون گیلان مراجعه کنند.           

وی تعداد دفعات مجاز اهدای پلاکت در یک سال را 24 بار اعلام کرد و افزود : مردان چهار بار و زنان سه بار در سال می توانند خون اهدا کنند در صورتی که اهدای پلاکت تا 24 بار در سال جایز است.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت : پلاکت ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و بیشتر برای درمان بیماران شیمی درمانی ، لوسمی و پیوند مغز استخوان استفاده می شود.

مرادی افزود : اکنون انتقال خون گیلان به 2 دستگاه پلاکت فرزیس مجهز است.

وی با بیان اینکه نیکوکاران سالانه حدود 75 هزار واحد خون در گیلان اهدا می کنند گفت : از این خون های اهدایی بیش از 200 هزار واحد فرآورده خونی تولید و در بیمارستان ها و مراکز درمانی گیلان توزیع می شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان تصریح کرد: گیلان به علت گردشگر پذیربودن ، آمار بالای جراحی های قلب و عروق ، تصادفات رانندگی و همچنین تعداد زیاد بیماران هموفیلی - تالاسمی و فاویسمی جزء استان های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده های خونی است.

گیلان بیش از هزار بیمار دیالیزی ، هزار و 160 بیمار تالاسمی ، 270 بیمار هموفیلی و حدود 200 بیمار فاویسمی دارد.

 

انتهای پیام/ق

 

 

نیازبیمارستان ها و مراکز درمانی گیلان به گروه خونی B  مثبت و پلاکتAB مثبت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.