آغاز مرحله دوم آموزش تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر در لنگرود

مرحله دوم آموزش تیم های واکنش سریع هفت استان کشور در مرکز آموزشی تخصص چاف لنگرود آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مهدی ولی پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : یکصد و ده نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب تیم های واکنش سریع در سه رشته فضای معلق ، جستجو و نجات در حوادث جاده ای و شهری و نجات در آوار آموزش می بینند.

وی افزود : تیم های واکنش سریع استان های ، مازندران ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، همدان ، کرمانشاه و تهران در چاف لنگرود درشش روز متوالی در حال آموزش هستندو این مهارت آموزی درقالب امدادرسانی در جاده، آوار، ارتفاع است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت :   44 نجاتگر در رشته ارتفاع و فضای معلق ، 33 نجاتگر در رشته حوادث جاده ای ، و 33 نفر در رشته آوار در حال آموزش هستندو وظیفه تیم های واکنش سریع ارائه آموزش به سایر تیم ها است و درآینده باید مربیان و مدرسان سایرافراد باشند.

ولی پور با بیان اینکه آموزش و آمادگی تیم های واکنش سریع در قالب کسب آمادگی فنی نیز هست افزود : آمادگی جسمی و روانی لازمه ماندن در تیم های واکنش سریع است و پیش بینی شده که ضعیف ترین افراد در قالب آموزش ها به شرایط مطلوبی برسند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: اعضای هر تیم لازم است همه آموزش ها را با موفقیت پشت سر گداشته و از آمادگی های جسمانی، روانی وفنی لازم برخوردار باشند در بین اعضای تیم، نجاتگری که از دانش ، مهارت و توانایی بالاتر در اداره تیم برخورداربوده و به تایید معاون امداد استان مربوطه رسیده باشد فرماندهی تیم را به عهده گرفته   و طبق اصول فرماندهی سانحه و در راستای ارائه بهترین پاسخ ممکن به حوادث به فعالیت می پردازند.

سیاوش غلامی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد : هر تیم واکنش سریع متشکل از یک فرمانده ، دو جستجو گر ، دو نجاتگراست.  

 

انتهای پیام/ق

 

مرحله دوم آموزش تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر در لنگرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.