معاون درمان تامین اجتماعی استان؛

10هزار مورد زایمان سالانه دربیمارستان های استان انجام می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان تعداد زایمان های سالانه در بیمارستان های استان را 10هزار مورد ذکر کرد.

10هزار مورد زایمان سالانه دربیمارستان های استان انجام می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان روابط عمومی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان رضا اسماعیلی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزرات تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان که در مدیریت درمان تامین اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه این وزارت خانه حوزه‌های متعددی نظیر خدمات بیمه‌ای، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، آسیب‌های اجتماعی، نظام آموزش فنی و حرفه‌ای، تنظیم بازار کار، صیانت از نیروی کار، تقویت کمی و کیفی بخش تعاون و عرصه‌های مهم دیگری را شامل می‌شود گفت : اگر چه اساساً جمعیت کار مخاطب این وزارتخانه هستند، ولی به علت گستره ماموریت‌ها، تقریباً همه آحاد جامعه تحت تاثیر سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات این وزارتخانه قرار دارند.

وی همچنین از مدیر کل بهزیستی به دلیل کسب رتبه برتر کشوری در خصوص تکریم ارباب رجوع در دو سال پیاپی – از مدیر کل تامین اجتماعی به دلیل کسب عنوان فرمانده نمونه بسیج دستگاههای وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی – از مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای به دلیل حمایت از تیم استان در مسابقات بین المللی مهارت و از رییس شعب بانک رفاه استان به دلیل کسب رتبه مدیر موفق بانکی کشور در دو سال پیاپی قدردانی کرد .

در این جلسه ؛ حسینی مدیر کل تامین اجتماعی استان نیز ، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جلسه به جهت هم فکری و بررسی و حل چالش های موجود گفت: تعهدات سازمان در استان در بخش درمان سالیانه بالغ بر 500 میلیارد تومان میباشد که این عدد را به تعهدات سازمان در بخش بیمه ای در استان که سالیانه 1400 میلیارد تومان میباشد اضافه کنیم نشان دهنده این است که این سازمان در هر سال حدود 200 میلیارد تومان به جهت عمل به تعهدات خود نیازمند به تجهیز منابع میباشد .

حسینی در ادامه افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی است که کلیه منابع خود را از محل وصول حق بیمه ها تامین مینماید.
علی حسینی با اشاره به 100 هزار نفر مستمری بگیر این سازمان در استان بیان داشت: ما و همکارانمان تلاش میکنیم تادر جهت تحقق تعهدات سازمان عمل نمائیم و با توجه به شرایط اقتصادی مسئولین استان هم میبایست یاری دهنده این سازمان باشند تا دچار چالش در پرداخت حقوق بازنشستگان نشویم .

مدیر کل تامین اجتماعی استان در خصوص بدهی 140 میلیاردی این سازمان در استان به طرف های قرارداد گفت: ما در استان نزدیک به 500 میلیارد تومان از کارفرمایان طلب داریم که اگر این پرداخت ها محقق شود سازمان میتواند به خوبی به تعهدات خود عمل نماید

دکتر امین فخر، مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز ضمن اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور افزود: قبل از سال 92 وضعیت شاخصهای اجتماعی سلامت وخیم بود بطوری که میزان هزینه های فاجعه بار سلامت که می بایست یک دهم درصد باشد به 7 درصد رسیده بود و لذا در دولت یازدهم مقوله سلامت در اولویت قرار گرفت .

وی  تصریح کرد با وجود اینکه طرح تحول سلامت بزرگترین حرکت اجتماعی دولت بود و وضعیت درمان و سلامت مردم را از بحران خارج کرد اما هزینه کرد این طرح ضابطه مند نبود و لذا طرح با پرت منابع روبرو شده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی با طرح تحول سلامت کاملا همراهی کرده است و بیش از 9 بیست و هفتم که سهم درمان است، هزینه نموده است.

دکتر فخر در مورد میزان هزینه های صرف شده توسط سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت گفت: در ابتدای اجرای این طرح سازمان تامین اجتماعی4500 میلیارد تومان هزینه نمود و اکنون این میزان به 25 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد:اکنون که مشکل عدم وجود منابع پایدار برای طرح تحول سلامت پیش آمده است ، برخی موضوع ادغام صندوق های بیمه ای را مطرح میکنند در حالیکه این طرح راهگشا نیست و تنها راه حل این است که هزینه ها کنترل و مدیریت شوند.

دکتر امین فخر همچنین در این جلسه‌ به تشریح اهم خدمات بخش درمان سازمان در استان پرداخت و افزود:سالیانه چهار و نیم میلیون نفر بیمار سرپایی به مراکز درمانی ملکی در سطح استان مراجعه میکنند، 57 هزار نفر بستری میشوند و 25 هزار نفر مورد عمل جراحی قرار میگیرند.

وی تعداد زایمان های انجام شده در بیمارستانهای استان را بیش از 10 هزار مورد در سال ذکر کرد.

مدیر درمان استان در خصوص خدمات درمان غیر مستقیم گفت: سالیانه بیش از 8 میلیون نفر به مراکز طرف قرار داد مراجعه سرپایی دارند و یکصد هزار نفر بستری میشوند.

دکتر فخر میزان هزینه کرد سالیانه برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان استان را بیش از 500 میلیارد تومان ذکر کرد.

شایان ذکر است در ادامه جلسه، مدیران سازمانهای عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به تشریح عملکرد حوزه های کاری خویش پرداختند.

انتهای پیام/ح

10هزار زایمان سالانه در بیمارستان های استان انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار