کمیته امداد در هفته ای که گذشت؛

احداث 2 هزار و 400 مسکن مددجویی شهری در 6 ماهه نخست امسال/فعالیت یک میلیون و ۲٠٠ هزار حامی کمیته امداد در کشور

مهمترین اخبار و رویدادهای کمیته امداد را با یک کلیک مشاهده کنید.

احداث 2 هزار و 400 مسکن مددجویی شهری در 6 ماهه نخست امسال/فعالیت یک میلیون و ۲٠٠ هزار حامی کمیته امداد در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیته امداد در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

احداث 2 هزار و 400 مسکن مددجویی شهری در 6 ماهه نخست امسال

ابراهیم بازیان مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال دو هزار و ۴۰۰ مسکن مددجویی شهری خریداری و احداث شده است، اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مسکن مددجویی روستایی بهسازی شده که برای این امر ۲۰۰ میلیارد تومان از قیمت تمام شده مشارکت شده است.

جمع آوری بیش از 8 میلیارد تومان زکات در 6 ماهه نخست امسال

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به جمع آوری بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در 6 ماهه نخست امسال در استان تهران گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 168 درصد رشد داشته است.

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی با همکاری بنیاد مسکن

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی اظهار کرد: پرداخت وام بلاعوض توسط بنیاد مسکن و همچنین نظارت این نهاد بر اقدامات انجام شده منجر به استحکام فنی خواهد شد.

پرداخت وام اشتغال به مددجویان دلیلی برای خروج آنها از کمیته امداد نیست

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد بیان کرد: با اعطای وام خود اشتغالی نمی توان افراد را از چرخه کمیته امداد خارج کرد و خروج از فهرست مددجویان این نهاد، اشخاصی را شامل می‌شود که از لحاظ اقتصادی و اشتغال توانمند شده و به خودکفایی مالی رسیده باشند.

طراحی و نصب صندوق‌های صدقه جدید در اماکن عمومی

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: سعی داریم به منظور ایمن سازی بیشتر صندوق‌های صدقه، تعداد صندوق‌های قدیمی را در معابر کاهش دهیم و با طراحی جدید MDF در مکان هایی مانند پاساژها، برج ها و اماکنی که امنیت بیشتری دارند، آنها را جانمایی و نصب کنیم که از حدود سه ماه گذشته نصب این صندوق ها آغاز شده و تا پایان مهر ماه نیز ادامه دارد.

فعالیت یک میلیون و ۲٠٠ هزار حامی کمیته امداد در کشور

علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد با اشاره به فعالیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی در کشور گفت: با پیوستن خیران ونیکوکاران زمینه حمایت از ایتام عملیاتی می شود که در حال حاضر ۲۰۰ هزار یتیم از سوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی تحت پوشش قرار گرفته و زندگی آنها اداره می شود.

بازسازی 440 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در نیمه نخست امسال

جهانبخش مرادی مدیر تأمین مسکن کمیته امداد استان تهران بیان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال ۴۴۰ واحد مسکونی خانوارهای تحت حمایت این نهاد موردبازسازی و تعمیر قرار گرفته است.

بهره‌مندی نوعروسان نیازمند از جهیزیه 6 میلیون تومانی

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به طرح هر مسجد یک جهیزیه گفت: در این طرح که تا میلاد پیامبر(ص) ادامه دارد، در 500 مسجد شاخص استان تهران تعداد 500 جهیزیه با همکاری امام جماعت مسجد در میان نوعروسان محروم توزیع می شود که مبلغ هر جهیزیه به ارزش 6 میلیون تومان است و یک میلیون آن توسط کمیته امداد و موسسات خیریه و بقیه توسط مساجد جمع آوری می شود.

بهره مندی بیش از 5 هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات مشاوره فردی و گروهی

علی کریمی اصل معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، اظهار کرد: در شش‌ ماهه نخست امسال تعداد ۵ هزار و ۹۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شدند که از این تعداد دو هزار و ۲۸۷ نفر از خدمات راهنمایی و مشاوره فردی و سه هزار و ۷۶ نفر از خدمات راهنمایی و مشاوره گروهی استفاده کردند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
به چه کسانی تعلق گرفت؟
آخرین اخبار