سفر قریب‌الوقوع هیئتی از نمایندگان پارلمان اردن به سوریه

یکی از نمایندگان پارلمان اردن در گفتگو با المیادین گفت سفر هیئتی از پارلمان این کشور را به سوریه هماهنگ می‌کند.

سفر قریب‌الوقوع هیئتی از نمایندگان پارلمان اردن به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، طارق الخوری، یکی از نمایندگان پارلمان اردن، گفت سفر هیئتی از پارلمان این کشور را به سوریه که احتمالا اواخر ماه آینده برگزار خواهد شد، هماهنگ می کند. او در گفتگو با المیادین افزود: سوریه و اردن روابط جغرافیایی و تاریخی دارند. اختلافاتی سیاسی بین دولت اردن و طرف سوری وجود دارد؛ اما ما به عنوان نمایندگان مردم نباید ضرورتا به این مسائل توجه کنیم و ما دیدگاه‌های خودمان را داریم.

این نماینده پارلمان اردن ادامه داد: ما از همان روز نخست موضعی متفاوت با دولت اردن در خصوص سوریه داشتیم اما این سفر که ما مقدمات آن را فراهم می کنیم، در چارچوب بازگرداندن اعتماد متقابل بین دو کشور صورت می گیرد و اهداف زیادی دارد که هدف اصلی آن تسهیل اقدامات و تلاش برای حل اختلافات در خصوص گذرگاه مرزی نصیب است؛ چرا که اردن به شدت به این گذرگاه وابسته است. این گذرگاه از نظر اقتصادی برای اردن اهمیت دارد و از نظر اجتماعی نیز بسیاری از مردم اردن برای سفر خود از این گذرگاه استفاده می کنند. از سوی دیگر من و همکارانم در این سفر تلاش خواهیم کرد از آخرین تحولات و پیروزی‌های ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در مقاومت لبنان و دیگر کشورهای هم‌پیمان با سوریه آگاه شویم. این مسئله مطمئنا در برنامه این سفر قرار دارد و ما به آن توجه زیادی داریم و همواره از دیدگاه خود در این مسئله دفاع می کردیم.

او در پاسخ به اینکه آیا این سفر، سفری رسمی است و با هماهنگی با دولت اردن انجام می شود گفت: «ما به نمایندگی از مجلس نمایندگان این سفر را انجام می دهیم نه دولت. ما از جایگاه خود در مجلس نمایندگان اقدام می کنیم و مطمئنا این سفر را با رئیس مجلس هماهنگ می کنیم که ممکن است موافقت کند و یا موافقت نکند؛ اما ما به عنوان گروهی از نمایندگان تصمیم داریم این سفر را انجام دهیم چرا که لازم است برای حل بسیاری از مسائل بین دولت سوریه و اردن تلاش کنیم». 

طارق الخوری در پاسخ به اینکه آیا اعضای این هیئت برای سفر به سوریه مشخص شده اند یا نه، گفت: «نه هنوز مشخص نشده است. اسامی برخی از این نمایندگان مشخص شده است و برخی ابراز تمایل کرده اند؛ اما در حال حاضر نمی خواهیم اسامی منتشر شود چرا که ممکن است پیامدهایی داشته باشد. اما تعداد آنها بیش از 10 نماینده است که با گذشت زمان و نزدیک شدن به زمان انجام این سفر احتمالا تعداد آنها افزایش خواهد یافت. ما در این سفر تلاش می کنیم برخی مشکلات و اختلافات را برطرف کنیم و امیدواریم این سفر برای تحقق منافع مردم اردن و سوریه مفید باشد». 

 

انتهای پیام/

گروهی از نمایندگان پارلمان اردن بزودی به سوریه سفر می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار