قرار گرفتن نام دو ایرانی در میان 5 ستاره درخشان جام جهانی 2017

سایت فاکس اسپورت آسیا 5 ستاره آسیایی جام جهانی نوجوانان 2017 هند را معرفی کرد که نام دو بازیکن ایرانی نیز در میان آنها به چشم می خورد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوانسایت فاکس اسپورت آسیا، با بررسی عملکرد بازیکنان نمایندگان آسیا در جام جهانی نوجوانان 2017 که در هند در حال برگزاری است،5 بازیکن را به عنوان بهترین بازیکنان آسیایی این دوره از رقابت ها انتخاب کرد که نام یونس دلفی و طاها شریعتی از ایران نیز در بین آنها قرار دارد.


در گزارش فاکس اسپورت می خوانیم:

درحالی که انگلستان و اسپانیا به فینال مسابقات جام جهانی زیر 17 سال راه یافته اند و دیدار فینال را روز یکشنبه در کلکته برگزار خواهند کرد، کشورهای آسیایی بار دیگر از رسیدن به دورهای پایانی ناتوان بودند.

ایران با رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی برای نخستین بار،درخشید و شاید ژاپن بد شانس بود که در ضربات پنالتی مقابل انگلیس در مرحله یک هشتم نهایی شکست خورد ، اما به غیر از این دو دیگر نمایندگان آسیا حرفی برای گفتن نداشتند.

عراق در دور دوم، 5-1 مقابل مالی خرد شد و دو کشور هند (میزبان) و کره شمالی، تمام سه بازی مرحله گروهی خود را باختند و در مجموع یک گل به ثمر رساند.

علی رغم این نتایج، مانند همیشه، چند بازیکن توانایی های خود را تایید کرده و یا به عنوان ستاره در طول چهار هفته گذشته در هند ،ظهورکردند و این نشان می دهد که حداقل مسیرها و ساختارها در سراسر قاره وجود دارد . بحث های زیادی وجود دارد که این اهداف بسیار مهم تر از نتایج کسب شده در سطح جوانان است.

فاکس اسپورت آسیا نگاهی به پنج ستاره ای که در این تورنمنت درخشیدند ،دارد؛ دو نفر از ایران و یک بازیکن از ژاپن، عراق و هند

گرچه استعدادهای نخبه در این گروه سنی همیشه به ستارگانی در رده سنی بزرگسالان تبدیل نمی شوند ، ما مطمئنیم که حداقل دو یا سه نفر از فهرست ما ، در دهه آینده اسامی معتبری در فوتبال آسیا خواهند شد.
در ادامه این گزارش از یونس دلفی و طاها شریعتی از ایران، محمد داود مهاجم عراق، تاکه فوسا کوبو مهاجم ژاپن و دیراج سینگ از هند به عنوان 5 بازیکن آسیایی که در این رقابت ها درخشان ظاهر شدند نام برده شده است.

فاکس اسپورت درباره دو بازیکن نوجوان کشورمان نوشته است:

یونس دلفی ،وینگر راست بسیار پر جنب و جوشی از قالب سنتی پست خود خارج می شود و دوست دارد به خط دروازه نزدیک شود. دلفی همچنین بازیکنی دریبل زن در موقعیت های تک به تک است، جایی که او برای عبور از مدافع حریف نه تنها به سرعت خود متکی است، بلکه همچنین توانایی فنی قوی نیز دارد. در تیم ایران که بر پایه کارهای تدافعی ساخته شده بود، دلفی وظیفه تولید خلاقیت تیم را بر عهده داشت، در سانترها بسیار خوب کار می کرد و از این که به عمق تیم حریف نفوذ کند و فرصتی برای شوتزنی پیدا کند واهمه ای نداشت. او به وضوح بازیکنی است که می تواند به افتخارات بالاتر دست یابد.

طاها شریعتی مدافع میانی قد بلند و باریک اندامی است که در جنگ های نفر به نفر قوی است و همچنین از این که دفاع را رها کند و برای کمک به خط هافبک به میانه میدان برود تا تعداد نفرات تیم در حمله افزایش یابد،هیچ ترسی ندارد.
او همچنین ثابت کرده است که در ضربات ایستگاهی بازیکن قدرتمندی است و حتی زمانی که در بازی آخر مرحله گروهی برابر کاستاریکا با دست بانداژ شده بازی می کرد، همچنان به لحاظ فیزیکی قوی بود. شریعتی همچنین ثابت کرد که در هر دو بخش انتهایی زمین آرامش دارد و در مرحله گروهی برابر کاستاریکا یک ضربه پنالتی به دست آورد و یک گل زد و دربین خط دفاعی درخشان چهار نفره ایران بازیکن مهمی بود.


انتهای پیام/


دلفی و شریعتی در میان 5 ستاره آسیایی نوجوانان جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار