سفارت ایران در کابل برای زائران اربعین حسینی تسهیلات ویژه قائل شد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل پایتخت افغانستان برای صدور روادید زیارتی برای زائران اربعین حسینی تسهیلات ویژه قائل شد و برای تسریع در فرآیند صدور این نوع از روادید که مجوز عبور از ایران خواهد بود، راهکار مستقلی را برنامه ریزی و به اجرا گذاشته است.

سفارت ایران در کابل برای زائران اربعین حسینی تسهیلات وِیژه قائل شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست بخش کنسولی جمهوری اسلامی ایران در کابل روز جمعه گفت: برای مشتاقان زیارت عتبات عالیات در اربعین حسینی، این سفارتخانه در سامانه الکترونیکی درخواست روادید خود بخش متمایز ثبت نام گروهی با عنوان « روادید زیارتی اربعین» راه اندازی کرده است.

محسن رضایی افزود که نمایه صدور روادید زیارتی ویژه اربعین حسینی از فردا شنبه، 6 آبان ماه تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 17 آبان ماه جاری فعال است و بعد از این تاریخ، دسترسی به سامانه مسدود خواهد شد وهیچ درخواستی قابل پذیرش نیست .


او شرایط صدور این نوع از روادید را این گونه تشریح کرد که این روادید زیارتی ویژه اربعین که توسط نمایندگی های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان صادر خواهد شد، منوط به داشتن روادید کشور عراق از نمایندگی های آن کشور در افغانستان از سوی متقاضی است.


به گفته وی، در این راهکار حضور اعضای کاروان ها و متقاضیان در سفارت نیاز نیست و تنها روسای کاروان ها با در دست داشتن کد رهگیری دریافتی از سامانه و گذرنامه اعضای کاروان خود و تصویر روادید کشور عراق برای هر یک از اعضا می توانند به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان مراجعه کنند.


رضایی تصریح کرد در صورت اخذ روادید عراق از سایر نمایندگی کشورهای ثالث این سفارت خانه نسبت به اصالت روادیدهای مذکور از وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران استعلام خواهد کرد و پس از پاسخ مثبت، اقدام به صدور روادید خواهد کرد.
کنسولی ایران در کابل اعلام کرد که سرگروه هر کاروان زیارتی مجاز خواهد بود نسبت به ثبت نام مشخصات اعضا گروه از پنج تا سقف 50 نفر اقدام کند و در صورتی که با صدور روادید سرگروه توسط مراجع ذیصلاح جمهوری اسلامی ایران مخالفت شود تمام زیر گروه نیز از فهرست انتخابی حذف و باید دوباره ثبت نام کنند.


رضایی دو نکته را نیز یادآور شد: نخست این که در صورت عدم بازگشت هر یک از اعضای گروه بعد از مراسم اربعین اعاده ضمانت نقدی دچار مشکل خواهد شد و بنا بر این روسای کاروان ها باید قبل از ثبت نام گروهی از بازگشت اعضای کاروان خود اطمینان حاصل کنند.


او افزود: در صورت فوت هر یک از اعضای گروه مدارک فوت متوفی باید به تایید یکی از دفاتر وزارت امورخارجه در ایران و یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق برسد.


بیش از سه میلیون پناهجوی افغان در ایران به سر می برند که این وضعیت سبب ترافیک تردد خانوادها و خود پناهجویان دربین دو کشور شده است و مراکز ذیریط ایران در افغانستان روزانه بیش از دو هزار روادید برای برای شهروندان افغانستان صادر می کند.


سال گذشته بیش از 6 هزار زائر افغان با روادید عبوری ایران در مراسم معنوی اربعین حسینی شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
3 میلیون افغانی در ایران ......ما شا لااااااااااااااا
آخرین اخبار