نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی:

دشمن اساس شیعه را هدف گرفته است/راهپیمایی اربعین ارزشمندترین حرکت

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت:دشمن اساس شیعه را هدف گرفته و این راهپیمایی ارزشمندترین حرکت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: شگرد شیطان آرایشگری و تزئین است در قرآن در زمینه انواع آرایشگری و تزئین شیطان 7 آیه عنوان شده است نوع نخست آرایشگری شیطان تزئین در برابر نفس و جلوه‌دادن غرایز نفسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: نوع دوم آرایشگری شیطان آیه 43 از سوره مبارکه انعام است گاهی اوقات تضرع در درگاه خداوند متعال از صدها عمل دیگر برتر است و انسان ارتباطش با خدا چنان قوی می‌شود که شاید با صدها عمل صحیح این عمل برقرار نشود.

وی تصریح کرد: محور زندگی اهل بیت(ع) مظلومیت آنهاست و ظلم و ستمی که بر آنها روا شده است؛ دو روایت در شهادت امام حسن(ع) است که یکی مربوط به امروز و دیگری آخر ماه صفر است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه عوارض سیاسی و اجتماعی در جریان رحلت رسول الله(ص) گریبانگیر امت اسلام شد تصریح کرد: تبیین سیره امام حسن(ع) به این دلیل در حاشیه قرار گرفته و باید روزی مستقل برای عرض ارادت به امام حسن(ع) لحاظ شود؛ کربلا یک رهبر زمینه‌ساز، یک رهبر اجرایی و یک رهبر نهادینه‌ساز داشت که رهبر زمینه‌ساز امام حسن مجتبی(ع) بود و رهبر اجرایی نیز امام حسین(ع) و رهبر نهادینه‌ساز امام سجاد(ع).

 باید مراقب جریان سازی ها و جوسازی ها  باشیم 

وی افزود: آن روزی که عناصر دنیاطلب امام حسین(ع) را به معاویه فروختند غیر از جنگ راه دیگری وجود نداشت و ما باید این را توجه داشته باشیم که جریان‌های جناحی و جوسازی‌ها ممکن است مسیر حق را این‌گونه تغییر دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه این گونه نبود که امام حسن(ع) قدرت را به معاویه واگذار کنند افزود: آن امام معصوم زمینه‌ساز قیام کربلا شدند؛ امام حسن(ع) شروع به تشکیلات‌سازی کردند و زمینه پیدایش یک انقلاب خالصانه و مخلصانه و خدایی و دلداده به حق که باید شکل می‌گرفت ایجاد شد و در قیام کربلا متبلور شد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این جریان انسجام شیعه رسالت اصلی امام حسن(ع) بود و امروز نیز به عنوان یک مسئله اصلی مطرح است؛ این قیام اربعین و این راهپیمایی اربعین یک ابزار تشکیلات‌سازی جهانی شیعه به صورت طبیعی و خودکار است و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مسئله راهپیمایی توسعه پیدا کند.

وی گفت: دشمن اساس شیعه را هدف گرفته و این راهپیمایی ارزشمندترین حرکت است و ما در این حرکت با دو جریان روبه‌رو هستیم، جریانی که در خود ایران عده‌ای کمک می‌کنند و موکب‌های مجهزی را فراهم کرده‌اند و باید در این زمینه از آستان قدس رضوی تشکر کرد.

 

انتهای پیام/ب

صحبت های آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.