پیمان معادی داور جشنواره‌ یونان شد

پیمان معادی بازیگر و کارگردان ایرانی امسال در جشنواره‌ «سالونیکای» یونان در میان اعضای هیات داوران خواهد بود.

پیمان معادی داور جشنواره‌ یونان شدبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم های بلند و کوتاه ایرانی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در جشنواره‌های «سالونیکای» یونان و «دنور» آمریکا به روی پرده می‌روند.

پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم «سالونیکا» از تاریخ ۲ تا دوازده نوامبر (١١ تا ٢١ آبان) در کشور یونان به عنوان مهم‌ترین جشنواره منطقه بالکان برگزار می‌شود.

 این رویداد همواره به سینمای ایران توجه ویژه‌ای داشته و امسال پیمان معادی بازیگر و کارگردان ایرانی در میان اعضای هیات داوران خواهد بود و فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند هم در میان چهارده فیلم بخش مسابقه حضور دارد.

 عرضه و پخش بین‌المللی فیلم «بدون تاریخ» بر عهده کتایون شهابی است.

 همچنین فیلم «ناپدید شدن» ساخته علی عسگری در بخش خارج از مسابقه این رویداد به نمایش در می‌آید و مرتضی جعفری فیلمساز ایرانی با فیلم «عروس داعش» به عنوان محصول یونان در بخش «آنسوی مرزها» حضور دارد. 

 فیلم «آیه‌های فراموشی» ساخته علیرضا خاتمی و محصول آلمان، فرانسه، هلند و شیلی در بخش «افق های باز»، فیلم «تهران تابو» ساخته علی سوزنده و محصول اتریش و آلمان در بخش «نمایشهای ویژه» و فیلم کوتاه «گرگ‌های ماه» به کارگردانی نیما یوسفی و محصول سوئد در بخش «کودکان» جشنواره سالونیکا به نمایش در خواهند آمد.

چهلمین جشنواره فیلم «دِنور» در ایالت کلورادوی آمریکا که از تاریخ ۱ تا ۱۲ نوامبر ( ١٠ تا ٢١ آبان) در ایالت کلورادو آمریکا برگزار خواهد شد نیز میزبان نمایش فیلم بلند سینمایی «ناپدید شدن» ساخته علی عسگری و دو فیلم کوتاه «حیوان» ساخته بهمن و بهرام ارک و «روتوش» ساخته کاوه مظاهری از ایران است.

 «بریت ویتی» دبیر هنری جشنواره دنور سالیان درازی است جشنواره را اداره کرده که در جشنواره فیلم فجر هم حضور داشته است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار