حمل و نقل اصلی‌ترین زیرساخت توسعه کشور

آغاز مطالعات شرکت سپاد برای ورود به عرصه صنعت حمل و نقل کشور با توجه به اینکه حمل و نقل از مهم‌ترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلی‌ترین زیرساخت برای توسعه کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  جعفر حصاری نژاد مدیرعامل شرکت سپاد خراسان با تبیین ضرورت توجه بیشتر به حوزه حمل و نقل در کشور، گفت: از پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به مسئله حمل و نقل است که با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی ایران می‌توان به اهمیت و جایگاه این صنعت پی برد.

وی با بیان اینکه برای توسعه هر کسب و کاری در نظام برنامه‌ریزی جوامع حمل و نقل از جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: رونق کسب و کار و درآمد‌های بین‌المللی با توسعه حمل و نقل امکان پذیر است که از منظر موقعیت استراتژیک، بهترین آن حمل و نقل ریلی است.

مدیرعامل شرکت سپاد با بیان اینکه ایران با پهنه مناسب و دسترسی‌های خاص به آب‌های بین‌المللی ظرفیت‌های بی نظیری را در حوزه حمل و نقل ترکیبی دارا است، بیان کرد: ایران برای به دست گرفتن بازار‌های بین المللی حمل و نقل و توسعه آن نیاز مبرم به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دارد و عدم توجه به آن می‌تواند فرصت را برای دیگر کشور‌ها در باز نمودن کریدور‌های دیگری به جز ایران باز کند.

وی رونق حمل و نقل را برای تحقق بسیاری از اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار ضروری دانست و درباره ورود سپاد به این حوزه عنوان کرد: شناخت نیاز واقعی شرکت و انجام پروژه‌هایی که با اهداف والای تاسیس شرکت سپاد خراسان همخوانی داشته باشد می‌تواند شرایط را برای توسعه اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و در نهایت ایجاد انتفاع مناسب سهامداران به وجود آورد.

حصاری نژاد با تاکید بر توسعه بخش حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: با توجه به هزینه‌های به مراتب کمتری که حمل و نقل ریلی در مقایسه با جاده‌ای دارد می‌توان گفت: اولین اولویت سپاد در عرصه ورود به حمل و نقل ترکیبی، ریلی است.

وی در ادامه افزود: با اینکه حمل جاده‌ای به نسبت ریلی در حال حاضر سهم بیشتری را دارد، اما باید بدانیم که هزینه‌های حمل و نقل ریلی به مراتب کمتر و از نقطه نظر استراتژیکی و توسعه‌ای بسیار با اهمیت‌تر است و به همین علت است که می‌گوییم پیاده سازی ارکان اقتصاد مقاومتی بدون توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی ریلی با کیفیت لازم امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان گفت: سپاد با مطالعه دقیق و کاربردی و با در نظرگرفتن منافع کشور به عرصه‌های جدید پای می‌گذارد تا بتواند از این طریق به رسالت این شرکت که همانا سازندگی پس از دفاع است در همه مقاطع و دوران‌ها جامع عمل بپوشاند.

انتهای پیام//ف. ح
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.