ثبت‌نام 800 طرح فناورانه در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، از ثبت نام 800 طرح فناورانه در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی خبر داد و گفت: ثبت نام برای شرکت در این رویداد فناورانه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی جهانگیری مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در جلسه ستاد سیاست‌گذاری پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد گفت: نمایشگاه ربع رشیدی در طی سال های گذشته روند رو به رشدی داشته است به طوری که هر ساله تلاش کرده ایم تا نمایشگاه از نظر کمی و کیفی پیشرفت قابل قبولی راداشته باشد.

وی از قطعی شدن حضور فناوران هفت کشور دنیا برای بازدید و شرکت در این نمایشگاه خبر داد و گفت: با توجه به روند موجود در حال حاضر نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی قابلیت بین المللی شدن را دارد. وی، همکاری مجموعه های دولتی و خصوصی در برگزاری این نمایشگاه را از مزیت های این نمایشگاه بر شمرد و اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری بخش های مختلف دولتی و خصوصی برگزار می شود و این موضوع کاهش قابل توجه هزینه ها را در بر داشته است و اگر تنها یک نهاد اقدام به برگزاری این رویداد می کرد نیازمند میلیاردها بودجه بودیم.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی نقش دانشگاه ها را نیز در این رویداد فناورانه قابل توجه دانست و ادامه داد: دانشگاه ها نیز در این رویداد فناورانه با قبول مسئولیت برخی از زون های تخصصی و مشارکت در برگزاری رویداد های فناورانه در این بین ما را همراهی می کنند.

جهانگیری با اشاره به برسسی ها و تحقیقات صورت گرفته در خصوص نمایشگاه های پیشین گفت: جهاد دانشگاهی استان امسال به صورت مستقل اقدام به بررسی نتایج چهارمین نمایشگاه کرده است که طبق تحقیقات صورت گرفته توسط این مجموعه بالغ بر 7 درصد از طرح های شرکت کننده در نمایشگاه چهارم به تجاری سازی دست یافته اند که این رقم بسیار مطلوب است.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، از برپایی بیش از 20 زون تخصصی و برگزاری بیش از 15 رویداد فناورانه همزمان با این نمایشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه امروز این نمایشگاه در سطح ملی جایگاه مناسبی برای خود باز کرده است و نهادهای ملی نیز ما را در این رویداد همراهی می کنند و ما امیدواریم برند RINOTEX جای خود را به خوبی در بین دانشگاهیان و صنعتگران باز کند و سرمایه گذاران ما هر ساله منتظر ده طرح برتر این رویداد فناورانه برای سرمایه گذاری باشند.

گفتنی است در ادامه این نشست مسئولان زون ها و رویدادهای تخصصی به ارائه نکته نظرات خود در رابطه با این نمایشگاه پرداختند.

پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدیRINOTEX 2017، 20 تا 24 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.rinotex.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ش

تبریزمیزبان پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.