عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دسترسی بانوان به امکانات ورزشی نباید کمتر از مردان باشد

مهدی افتخاری گفت: از منظر شریعت ما، بین زن و مرد تبعیضی نیست پس بانوان نیز باید در ورزش حضور پررنگ داشته باشند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت  پیرامون حضور بانوان در ورزشگاه ها توجه به دو نکته را ضروری دانست و اظهار داشت: ورزش یک نیاز بدنی و فکری است که مورد تاکید دین و آموزه های اسلامی است. از طرفی از منظر شریعت ما بین زن و مرد تبعیضی نیست پس بانوان نیز باید در ورزش حضور پررنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: سیاستگذاران، برنامه ریزیان و مدیران ما باید شهرها را به تجهیزات و اماکن کافی برای بانوان تجهیز کنند که خدای نکرده دسترسی بانوان به امکانات تفریحی و ورزشی کمتر از مردان نباشد. اسلام دینی مترقی است که در زمان متوقف نمی شود و بن بست نمی شناسد و متناسب با نیاز روز، پاسخ ارائه می کند که این بخش در صلاحیت متخصص دین است و باید علما و بزرگان دین بدان پاسخ دهند.

در ادامه این عضو کمیسیون عمران مجلس پیرامون کمک و همکاری این کمیسیون برای بهبود شرایط به منظور امکانات مناسب برای بانوان تصریح کرد: کمک به افزایش اعتبار که با وضع فعلی خیلی امیدوار کننده نیست و کمک به جذب سرمایه و رفع موانع که به نظر می رسد با وجود جذابیت های سرمایه گذاری و درآمدزایی ورزش بهترین شیوه تامین منابع است.

محمد مهدی افتخاری همچنین بکارگیری ظرفیت های دیگر دستگاه ها مانند استانداردسازی طراحی شهری و تامین فضاهای با ماهیت یا قابلیت ورزشی مانند توسعه مسیرهای دوچرخه ،توسعه پارکها و فضاهای اختصاصی بانوان را مهم دانست.

انتهای پیام/

اظهارات نماینده فومن درباره ورزش بانوان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار